Enlaces accesibilidad
Diumenge 2 de juny a les 11:15 hores a La 2

La Patum de Berga, a "Moments"

  • Raül Díaz presenta el programa des de la Casa de la Patum
moments lapatum ral-daz2juny---1
COMUNICACIÓ - TVE CATALUNYA

"Moments", el programa de TVE Catalunya que repassa fets, històries i aspectes de la vida social i cultural de Catalunya, està dirigit i presentat per Raül Díaz, realitzat per Jordi Renú i produït per Isabel Blesa. El programa s'emet els diumenges a les 11:15 hores a La 2 de TVE

Aquesta setmana el programa "Moments" s’ha desplaçat fins a Berga per conèixer la història de la Patum i per visitar la Casa de la Patum, on es poden veure les figures protagonistes d'aquesta tradicional festa que se celebra durant la festivitat del Corpus

Al 2005 la festa de la Patum va ser declarada per la UNESCO Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. "Moments" recordarà de quina manera la ciutat de Berga ha viscut la Patum al llarg de diferents dècades.

De la mà d’Albert Rumbo, historiador i gerent del Patronat Municipal de la Patum, "Moments" repassarà els inicis d’aquesta festa i quina és la simbologia d'alguns dels elements més característics.

L'equip del programa també visitarà la Casa de la Patum, on es troben exposades les diferents figures que cobren vida al llarg de tota la festa.

‘La Patum de Berga’ és un reportatge de David Gallach i Jordi Renú