Enlaces accesibilidad

Així és la Gipsy Kings League: futbol contra els prejudicis

  • Els impulsors de la Gipsy Kings League es van posar en contacte amb Gerard Piqué per poder utilitzar el nom
  • El projecte neix de la comunitat gitana del barri de La Mina
Aixi és la Gipsy Kings League, futbol per lluitar contra els prejudicis
Jonathan Lozano, creador de la Gipsy Kings League

“Juga i no em jutgis”. Amb aquesta frase es presenta la Gipsy Kings League al seu perfil d’Instagram: una lliga nascuda per trencar prejudicis i donar visibilitat a la comunitat gitana a través del futbol.

El periodista Sergio Heredia explica que els impulsors del projecte es van posar en contacte amb Gerard Piqué per poder utilitzar el nom de la Kings League de Twitch creada pel futbolista i l'streamer Ibai Llanos.

Actualment, el 40% dels jugadors són gitanos i el 60% són paios, fet que reflecteix la diversitat i la convivència que caracteritzen aquesta lliga. "Hi ha de tot, els creadors som gitanos, però els jugadors són de tot arreu, del Marroc, de Palma, de Zona Franca...", diu el seu creador.

El futbol al barri de La Mina

El projecte, creat fa quatre anys pel seu fundador Jonathan Lozano, neix de la comunitat gitana del barri de La Mina. “Ens reunim cada dissabte i hi ha gent de totes les ètnies”, comenta Lozano. Els partits, de futbol 7, es disputen al barri i s’han convertit en un punt de trobada que trenca tòpics. “Entrenadors de la Kings League han fitxat jugadors nostres”, explica orgullós.

Jugadors com Joan Verdú, Sergio García, Lillo... han jugat a la lliga. "No és qualsevol lliga, hi ha un nivell increïble", remarca el seu creador. A més, la iniciativa ha tingut un impacte positiu en molts participants: “Hi ha gent que fins i tot ha deixat de fumar per posar-se en forma”, diu Lozano.

Els equips s’entrenen els dimecres i juguen els dissabtes, de 15 h a 21 h, amb un total de sis partits per jornada i deu equips en competició. 'Como el agua' de Camarón de la Isla és el seu himne.

Per a Heredia, aquest és “el tipus de futbol que m’agrada”. El periodista destaca que projectes com aquest transmeten valors reals i demostren que, a través de l’esport, es pot construir una comunitat millor.