Enlaces accesibilidad

Consells per fer front als companys de feina que no suportem

  • La psicòloga Ivette Castro ofereix consells per suportar als companys de feina amb qui no connectes
  • Els companys no tenen per què ser amics, però sempre ha d'haver-hi una relació de respecte per al bon funcionament
Consells per fer front als companys de feina que no aguantem
Dos companys de feina parlen a l'oficina. 5

A la feina, sovint comparteixes taula, temps i reunions amb persones amb les quals no connectes. Això no significa que siguin males persones, simplement funcionen amb una lògica diferent de la teva. La col·laboradora de 'L'estiu a Ràdio 4', Ivette Castro, ofereix unes eines per fer-hi front.

L'ESTIU A RÀDIO 4 - Ivette Castro: Com fer front als companys que no aguantem a la feina

1. Els companys no tenen per què ser amics

Hi ha molta gent que defensa que a la feina es poden fer amistats, però Castro assegura que no és necessari. Així i tot, la psicòloga considera que pots passar més hores amb companys de feina que amb els amics i és per aquest motiu que les relacions laborals s'han de saber gestionar correctament.

2. Aprofitar les diferències generacionals

Els equips multigeneracionals impliquen que pots treballar amb persones de qualsevol edat. Aquesta diferència generacional s'ajunta amb les diferències de personalitat. Tanmateix, una cosa no té per què tenir res a veure amb l'altra. De fet, les dues parts poden aprendre l'un de l'altre recíprocament i nodrir-se de les idees que són noves per a cadascun.

3. Respectar l'ordre i el caos

Castro explica que hi ha persones que tenen la taula feta un desgavell, però saben on trobar les coses. En canvi, hi ha d'altres que es posen nerviosos si alguna cosa no està al seu lloc, ordenada. En aquests casos, si toques alguna cosa, torna a posar-la al seu lloc per evitar problemes i tenir una bona sintonia amb ell o ella.

4. Respectar el que treballa sol i el que ho fa en equip

La terapeuta explica que hi ha persones que treballen millor soles, que són molt individualistes, i ells mateixos són capaços de tirar endavant. En canvi, hi ha gent que és molt col·laboradora. "Compte amb aquest estil de funcionar perquè pot donar senyals de persona insegura, si sempre necessita treballar amb els altres", comenta Castro. Es tracta d'individus que necessiten validació.

La psicòloga Ivette Castro assegura que és millor parlar els conflictes laborals.

Tres companys de feina parlen entre ells a l'oficina. 5

5. Que els detallistes no t'impedeixin fer la feina

Més val fet que perfecte

La psicòloga assegura que els detallistes que revisen mil cops les tasques són persones molt analistes. Aquests perfils pensen molt i perden molt temps en perfeccionar-ho tot. "Més val fet que perfecte", considera l'especialista.

6. No hem de voler canviar les persones

No podem canviar les persones

Ivette Castro aconsella que quan vols canviar algun d'aquests perfils perquè et molesta és quan poses el focus a fora, et desconnectes del que tu pots fer i de la teva part de responsabilitat. "No podem canviar les persones", adverteix. És millor centrar-se en un mateix.

7. Solucionar els conflictes parlant

Castro afirma que un altre error típic quan hi ha conflictes és evitar-los i callar, perquè esclaten tard o d'hora. "No parlar-ho o mirar cap a un altre costat no fa que desapareguin, i et consumeix per dins", indica la psicòloga. És per això que la terapeuta recomana parlar les coses amb els companys de feina sempre, més enllà de les avinences o desavinences que es puguin tenir.

8. No justificar tot amb el 'jo soc així'

Que la teva de forma de ser sigui maleducada o irrespectuosa amb els teus companys no implica que ho hagin d'aguantar. És per aquest motiu que Castro no accepta la típica excusa del 'jo soc així'. "Es barreja la mala educació amb voler imposar només un criteri. No ens responsabilitzem que vivim en una societat. Quan estem convivint i col·laborant a la feina no podem trepitjar els altres", conclou l'experta.

Radio

anterior siguiente