Enlaces accesibilidad

L'ampliació de la T1 de l'aeroport del Prat guanyarà 70.000 m² a partir del 2028

  • Les obres comportaran el desplaçament de la façana, nous accessos i la demolició de l'antiga torre de control
  • Aena invertirà 700 milions en la reforma, que s'inclou en el pla global de 3.200 milions per ampliar l'aeroport
L'antiga torre de control que desapareixerà amb l'ampliació de la Terminal 1
L'antiga torre de control que desapareixerà amb l'ampliació de la Terminal 1 ACN
Alejandro Laxio García | Ignasi Gras

La terminal T1 de l'aeroport del Prat viurà una transformació profunda a partir del 2028, quan Aena preveu iniciar les obres d'ampliació que guanyaran 70.000 metres quadrats de superfície —un 15,5% més—. El projecte inclou el desplaçament de la façana 38 metres cap endavant, la demolició de l'antiga torre de control (en desús des del 2005) i la construcció de nous vials d'accés per a passatgers, taxis, autobusos i VTCs.

La directora de l'aeroport, Eva Valenzuela, ha reconegut que les obres seran "complexes" i comportaran "incomoditats" per als usuaris, ja que s'hauran de compaginar amb l'activitat habitual d'un aeroport que l'any passat va superar els 55 milions de passatgers. Tot i això, ha remarcat que "les obres són per la millora de l'aeroport" i que beneficiaran tothom.

Més espai per facturació

L'ampliació busca descongestionar la zona de facturació, que actualment està al límit de la seva capacitat operativa.

Nous filtres de seguretat

Aquesta setmana s'inicien les obres per instal·lar els nous filtres de seguretat EDSCB a la T1, que permetran als passatgers passar els controls sense treure els aparells electrònics ni els líquids.

Aquest sistema, que utilitza escàners 3D amb tomografia assistida per ordinador, ja s'ha començat a implementar parcialment a la T2 i al corredor Barcelona-Madrid. Aquesta millora compta amb una inversió de 39 milions d'euros, dels quals ja s'ha executat un 30%.

Noves màquines de seguretat a l'aeroport del Prat

El pressupost total de l'ampliació de la T1 és de 700 milions d'euros, inclòs dins del pla global de 3.200 milions que Aena ha anunciat per modernitzar l'aeroport del Prat i allargar la tercera pista.