'La notícia que no vols rebre', la nova campanya per posar fre a la mortalitat a les carreteres
- La iniciativa del Servei Català de Trànsit pretén conscienciar la població a través del relat de testimonis reals
- L'any passat hi va haver 136 víctimes mortals a les carreteres catalanes
Gairebé 80 persones han perdut la vida a les carreteres catalanes des de principis d'any. Per revertir la mortalitat, el Servei Català de Trànsit ha posat en marxa una campanya que posa el focus en el dolor dels familiars de les víctimes.
Sota el títol 'La notícia que no vols rebre', la iniciativa vol conscienciar la ciutadania sobre l'impacte real dels accidents de trànsit, que l'any passat es van saldar amb 136 morts a les carreteres catalanes. El SCT s'ha proposat arribar al 2030 amb la meitat de morts que el 2019, i el 2050 amb zero.
Transmetre l'impacte emocional
La campanya se centra en la comunicació de la mort d'un familiar o ser estimat en un sinistre viari a través del relat de testimonis reals de familiars, així com d'agents de trànsit dels Mossos d'Esquadra i psicòlegs del SEM.
“💥 'La notícia que no vols rebre'
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) July 18, 2025
🚗 La campanya de @transit vol transmetre el dolor per la mort d'un familiar en un accident de trànsit.
◽️ Com és el moment de donar la notícia? | @RTVECatalunya
➕ Info a https://t.co/WYkfKuwjdB pic.twitter.com/oRlXBeejPk“
La iniciativa contempla cinc espots audiovisuals de 30 segons, accions digitals a les xarxes socials, dues falques radiofòniques i dues gràfiques per a mitjans de comunicació. La campanya s'acompanya del lema 'A la carretera, sigues responsable'.
L'objectiu, generar un impacte emocional a través de l'empatia i trencar el desconeixement sobre aquesta realitat dolorosa per fomentar les actituds responsables al volant. Respon a la demanda dels grups de treball entre el SCT i les associacions de víctimes d'accidents de trànsit.