Enlaces accesibilidad

'La notícia que no vols rebre', la nova campanya per posar fre a la mortalitat a les carreteres

79 persones han perdut la vida a les carreteres catalanes des de principis d'any i fins al 18 de juliol
79 persones han perdut la vida a les carreteres catalanes des de principis d'any i fins al 18 de juliol | ACN

Gairebé 80 persones han perdut la vida a les carreteres catalanes des de principis d'any. Per revertir la mortalitat, el Servei Català de Trànsit ha posat en marxa una campanya que posa el focus en el dolor dels familiars de les víctimes.

L'impacte emocional d'un accident de trànsit mortal

Sota el títol 'La notícia que no vols rebre', la iniciativa vol conscienciar la ciutadania sobre l'impacte real dels accidents de trànsit, que l'any passat es van saldar amb 136 morts a les carreteres catalanes. El SCT s'ha proposat arribar al 2030 amb la meitat de morts que el 2019, i el 2050 amb zero.

Transmetre l'impacte emocional

La campanya se centra en la comunicació de la mort d'un familiar o ser estimat en un sinistre viari a través del relat de testimonis reals de familiars, així com d'agents de trànsit dels Mossos d'Esquadra i psicòlegs del SEM.

La iniciativa contempla cinc espots audiovisuals de 30 segons, accions digitals a les xarxes socials, dues falques radiofòniques i dues gràfiques per a mitjans de comunicació. La campanya s'acompanya del lema 'A la carretera, sigues responsable'.

Trànsit engega una campanya per sensibilitzar la ciutadania sobre l’impacte dels accidents

L'objectiu, generar un impacte emocional a través de l'empatia i trencar el desconeixement sobre aquesta realitat dolorosa per fomentar les actituds responsables al volant. Respon a la demanda dels grups de treball entre el SCT i les associacions de víctimes d'accidents de trànsit.