El bon temps convida a les retencions en l'operació sortida per la segona Pasqua
- Es preveu que surtin de l’àrea metropolitana de Barcelona uns 490.000 vehicles entre divendres i dissabte
- Els Mossos d'Esquadra faran 1.348 controls, amb la participació 1.409 agents, per garantir la seguretat
L'operació sortida per la segona Pasqua, en marxa. Dilluns és festiu a gairebé 200 municipis i molts aprofitaran per fer una escapada, amb la costa com a destí principal. Un cap de setmana llarg i d'estiu: s'espera una calor intensa dissabte, però més suportable diumenge.
El Servei Català de Trànsit preveu que surtin de l'àrea metropolitana de Barcelona 490.000 vehicles fins a les 15 hores de dissabte. Es poden produir pics de sortida aquest divendres a les 15 h i de 17 h a 19 h, i dissabte de 12 h a 14 h.
“🚗 Operació sortida per la segona Pasqua | @transit preveu la sortida de 490.000 vehicles.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) June 6, 2025
Així es troba el trànsit l'AP-7 | @AliciaBerjano_ pic.twitter.com/E6STJEk3bO“
Un cap de setmana que coincideix amb la Volta ciclista a Catalunya femenina. La primera etapa és entre El Perelló i Reus, la segona entre Bagà i la Molina/Coll de Pal i la darrera entre Castelldefels i Barcelona. Ramón Lamiel, director de Trànsit, aconsella als usuaris "que segueixin les xarxes, on anirem donant la informació de quines vies es veuran afectades".
Retencions de mobilitat
Com és habitual, les retencions es concentren l'AP-7. Es recomana als conductors que facin servir vies alternatives com C-32 Nord (autopista del maresme) i la C-32 Sud (autopista del Garraf), amb peatge. Les primeres complicacions de trànsit han estat divendres a l'altura de la Granada, a l'Alt Penedès. S'han tallat dos carrils i ha ocasionat més de 12 km de retencions per un accident. Mentre que a l'Hospitalet de l'Infant, s'ha produït una marxa lenta per un xoc de dos vehicles.
Dissabte les congestions han estat a Sant Cugat en direcció Tarragona, amb un carril tallat i entre Castellbisbal i Castellví de Rosanes amb retencions d'uns 9,5 quilòmetres.
A banda de l'AP-7, que registra les principals incidències, la mobilitat passa per:
- N-340 al Vendrell
- C-35 i C-65 a Llagostera
- C-58 a Montcada i Reixac
- B-23 al Papiol
També hi ha diverses carreteres en obres que poden dificultar la mobilitat. Estan afectades la C-16 a Terrassa, on s'està fent un tercer carril i l'enllaç amb la B-40; la C-245 a Viladecans (obres d'enllaç a la B-25) i la B-23 a Sant Just Desvern (obres carril BUS VAO).
A Girona, hi ha obres a l'A-2 a Vidreres, amb talls diversos de carril per senyalització horitzontal, a Ponent, obres de millora del traçat a la C-13 a Tremp i la C-14 a Agramunt i Peramola; i a Cunit s'estan fent actuacions a la C-31.
Mesures especials de circulació
Divendres a la tarda i dilluns al matí s'obre a tothom el carril Bus VAO de la C-58 entre Barcelona i Ripollet; i es fa el mateix però en direcció contrària tant diumenge com dilluns a la tarda. També s'apliquen les mesures acordades a Santa Cristina d'Aro per evitar col·lapsar el municipi amb vehicles que travessen el poble.
Dilluns hi haurà carrils en sentit contrari a l'habitual a l'AP-7/B-23 a 80 km/h entre Vilafranca del Penedès i Molins de Reis; i entre Sant Celoni i Montornès del Vallès, així com a la C-32 entre Sant Andreu de Llavaneres i Montgat.
Aquests dies s'apliquen també les restriccions a la mobilitat per a vehicles pesants. A més, s'afegeix el tram entre Sant Celoni i Vilafranca de l'AP-7, amb limitacions tant divendres entre les 17.00 i les 22.00 hores, dissabte entre les 10.00 i les 14.00 hores i dilluns entre les 17.00 i les 22.00 hores.
S'incrementen els controls per garantir la seguretat
Durant aquests dies es duran a terme 1.348 controls amb la participació de 1.409 agents. En concret, s'han planificat 308 controls d'alcoholèmia i drogues, 182 de seguretat passiva, 189 de motociclistes, 226 de distraccions, 182 de velocitat i 106 de control de transports.
Trànsit ha fet una crida a no abaixar la guàrdia en camp moment durant la conducció per tal d'evitar accidents.
El sector turístic ho afronta amb optimisme
Hotels i càmpings viuen el primer assaig de què serà l'estiu. Tant a la Costa Brava com la Daurada freguen el 85% d'ocupació. "És com el punt de sortida, estem molt a prop que acabi l'any escolar", explica Joaquim Díaz, director del 4R Miramar.
“🏖️ Previsions d'ocupació del 85% a les destinacions de costa en aquest cap de setmana llarg de la #SegonaPasqua | @martinez_martaa pic.twitter.com/YIG6pSlt4d“
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) June 6, 2025
"Penso que la tendència és si el clima acompanya o afavoreix", assegura Juan Pablo López, treballador del restaurant km 0 de Calafell.