Les mesures de trànsit pel pont de maig
- 462.000 vehicles han sortit de l’àrea metropolitana de Barcelona
- Un cop més, l'AP-7 centra l'atenció per l'alt volum de vehicles s'hi concentra
- Trànsit alerta de l'elevada mobilitat a les carreteres després de les incidències a la xarxa ferroviària
El Servei Català de Trànsit posa en marxa un dispositiu especial de trànsit durant el pont de l'1 de maig. Un operatiu que comença aquest dimecres a les 15:00 h i acaba el diumenge a les 24:00 h, i que pretén garantir la seguretat viària i reduir les afectacions de circulació.
“🛣️ Arrenca l'operació sortida pel pont de l'1 de maig: 480.000 vehicles sortiran de l'àrea metropolitana.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) April 30, 2025
Es preveu una tensa circulació a l'AP-7, la C-31 i la C-35 | @Claraa_Sedano @RTVECatalunya pic.twitter.com/Cf0SvACWGo“
Un cop més, l'AP-7 és un dels punts que requereixen més atenció per l'alta densitat de trànsit que concentra. També es preveu una tensa circulació a la C-31 i la C-35. Per això, s'han establert més controls i més presència policial a totes tres. I també a la B-23, C-17, C-58 i N-340, entre d'altres.
El dispositiu d'aquest pont no és el mateix que per Setmana Santa, ja que la temporada de les estacions d'esquí ja ha acabat i això fa que els desplaçaments cap a la muntanya siguin menors que cap a la costa. Tot i això, Trànsit alerta de l'elevada mobilitat a les carreteres després de les incidències a la xarxa ferroviària des d'aquest dilluns amb l'apagada elèctrica.
Ja durant les primeres hores de l'operació sortida, les principals vies catalanes han registrat retencions importants. Les acumulacions més grans han estat a l'AP-7 a Barberà dels Vallès i a la B-20 al nus de la Trinitat.
Aquest dijous, s'han arribat a registrar fins a 16 kilòmetres de cues a l'AP-7 en sentit sud i fins a 12 km en sentit nord a Mollet del Vallès. A mesura que ha anat passant el matí, la congestió s'ha anat traslladant a punts com la C-31 i la C-32 a la Costa Brava, al Maresme o el Garraf.
“🚘 Retencions quilomètriques a l'AP-7 aquest dijous per l'operació sortida del pont de l'#1demaig.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) May 1, 2025
🔴 En directe amb @isabelojedam pic.twitter.com/0AM4LS3ffI“
De moment, no s'ha de lamentar cap víctima mortal a les carreteres catalanes des de l'inici del pont. El 96% dels vehicles previstos ja han sortit de l'àrea metropolitana de Barcelona.
Més controls i més agents
Així, s'incrementarà la presència policial per garantir la seguretat a les carreteres amb un total de 1.794 agents dels Mossos d'Esquadra. I es realitzaran més de 1.400 controls amb l'objectiu d'evitar víctimes mortals o ferits greus a les carreteres.
Es posa el focus en la velocitat excessiva, les distraccions, els efectes de l’alcohol i drogues i la utilització incorrecta dels elements de seguretat. En concret, es faran:
- 429 controls d’alcoholèmia i drogues
- 254 controls de distraccions
- 218 controls de seguretat passiva
- 202 controls de velocitat
- 191 controls de motocicletes
- 112 controls de transports
Carrils addicionals
Com ja es fa de forma habitual durant els dispositius especials de trànsit, es posen en marxa mesures preventives com els carrils addicionals i en sentit contrari a l’habitual, inversió de prioritats a les rotondes, carrils d’incorporació i dispositius de senyalització abalisats amb cons.
“🚘Pont de l'1 de maig.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) April 30, 2025
Dispositiu especial de trànsit a partir de les 15 hores | @cafedidees_rtve pic.twitter.com/4QhPG6ZLUn“
Per exemple, s'instal·laran carrils addicionals diumenge al migdia a l’AP-7 des de Vilafranca del Penedès fins a Molins de Rei, i des de primera hora de la tarda a l’AP-7 entre Sant Celoni i Montornès del Vallès i a la C-32 entre Sant Andreu de Llavaneres i Montgat.
Restriccions als camions
A més, es restringeix la circulació dels vehicles pesants, com els camions, per facilitar la mobilitat. Mesures com l'obligació de circular pel carril de la dreta i la prohibició de fer avançaments s'apliquen:
- Dimecres entre les 15:00 h i les 22:00 h.
- Dijous entre les 10:00 h i les 14.:00 hores, i entre les 17:00 h i 22:00 h.
- Diumenge entre les 17:00 h i les 22:00 h.