Enlaces accesibilidad
Indemnització

Primera sentència favorable a un afectat pel càrtel de cotxes a Catalunya

  • Entre els anys 2006 i 2013, va haver-hi un acord entre empreses per apujar els preus dels vehicles
  • Els bufets d'advocats creuen que una sentència favorable pot provocar un efecte crida de reclamacions

Per
Primera sentència a favor d'un afectat pel càrtel de cotxes

Una sentència dona, per primer cop, la raó a un comprador afectat pel càrtel de cotxes. Entre els anys 2006 i 2013, va haver-hi un acord entre empreses per apujar els preus dels vehicles, el que va afectar més d'1 milió de clients a Catalunya. Ara, els bufets d'advocats creuen que una sentència favorable pot provocar un efecte crida de reclamacions.

21 grans empreses automobilístiques implicades

En el bufet d'advocats Redi a Barcelona gestionen 60.000 reclamacions relacionades amb el càrtel de cotxes. Creuen que aquesta xifra augmentarà a causa d'una sentència que, per primer cop a Espanya, dona la raó al consumidor i obliga la marca a indemnitzar-lo.

Entre els usuaris afectats, hi és la Susanna, que té un Citroën del 2009 i el càrtel la va enxampar de ple. Ara espera que la seva reclamació es faci efectiva. Entre la documentació, els afectats han de demostrar el període de compra.

Mercat sense competència durant 7 anys

Entre el 2006 i el 2013, 21 grans empreses automobilístiques van decidir unir-se per fixar preus i eliminar la competència entre les marques, creant una xarxa de confiances i intercanviant informació confidencial. La conseqüència és que els compradors pagaven un preu final molt més alt que l'original. I els beneficis se'ls repartien entre aquestes empreses.

A tot l'Estat, hi ha implicats 147 concessionaris, més de 20 fabricants, dues consultores i 26 grans marques de vehicles. El 2015 el cas es va destapar i la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència va multar amb 130,6 milions d'euros totes les marques, excepte la delatora del càrtel Volkswagen.