Oriol Pla fa història guanyant l'Emmy internacional a millor actor
- Oriol Pla s’ha convertit en el primer actor espanyol a guanyar l’Emmy Internacional a millor interpretació masculina per Jo, addicte
- El reconeixement arriba en una gala marcada per l’emoció i pel testimonial relat de superació que inspira la sèrie
L'actor català Oriol Pla ha estat distingit a Nova York amb l'Emmy Internacional a millor actuació masculina per la sèrie Jo, addicte, convertint-se en el primer intèrpret espanyol a rebre aquest reconeixement. Visiblement emocionat, Pla va dedicar el premi a Javier Giner, autor de la novel·la autobiogràfica que inspira la sèrie
La sèrie, coproduïda per Alea Media i Disney+, adapta la vida de Giner i retrata amb cruesa i honestedat el seu procés de lluita contra les addiccions. Durant el discurs, Pla ha subratllat la força del missatge: "És una història de rehabilitació; si estàs en un bosc fosc, segueix avançant: a l'altre costat hi ha un regal, hi ets tu."
Un moment compartit i intens a l'escenari
En recollir el premi durant la 53a edició dels Emmy Internacionals, Pla ha abraçat efusivament Javier Giner en un gest carregat d'emoció, visiblement impactats tots dos per la victòria. "No ens ho creiem", van admetre tots dos un cop baixats de l'escenari.
“🏆 Èxit català als Emmy Internacionals!
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) November 25, 2025
👤 Oriol Pla, millor actor per 'Yo, adicto', i Joanna Pardos, premi a millor documental esportiu per '#SeAcabó: Diario de las campeonas', sobre el cas Rubiales | @RTVECatalunya
🔗 https://t.co/vhq67R0xgH pic.twitter.com/sq0le12ROb“
Els pares, orgullosos però amb "els peus a terra"
Els seus pares, els també actors, Quimet Pla i Núria Solana, han expressat la seva alegria en una entrevista al Cafè d'idees, de La 2 i Ràdio 4. "Estem eufòrics. Ens ha dit que se n'anava a ballar; està molt emocionat", expliquen. Tot i això, asseguren que encara han de parlar sobre com gestionar un èxit tan gran: "Sempre li diem que toqui de peus a terra."
Remarquen que aquest reconeixement és fruit d'un llarg camí i d'un ofici que Oriol ha anat absorbint des de ben petit: els hi acompanyava als seus bolos i espectacles de carrer i gaudia veient-los treballar. "Ara li comencen a sortir totes aquelles coses que va aprendre sense adonar-se'n", conclouen.