Enlaces accesibilidad

Teresa López: “El càncer de mama no s’acaba amb la curació: cal escoltar més les dones que el viuen”

  • Coincidint amb el Dia Mundial contra el Càncer de Mama, la campanya “Ens ho prenem a PIT” vol visibilitzar l’impacte emocional que viuen les dones i els seus entorns
  • L’Associació Contra el Càncer a Barcelona reclama més empatia, escolta i espais segurs per expressar les emocions després del diagnòstic.
Teresa López: “El càncer de mama no s’acaba amb la curació: cal escoltar més les dones que el viuen”
Zaïnab Yamani | Marc Guasch

Coincidint amb el Dia Mundial contra el Càncer de Mama, l’Associació Contra el Càncer a Barcelona ha presentat la campanya “Ens ho prenem a PIT”, amb l’objectiu de visibilitzar la realitat emocional de les dones que conviuen amb la malaltia i també del seu entorn. Segons Teresa López Fando, coordinadora d’atenció a pacients, “volíem apropar-nos més a la seva experiència i posar-les realment al centre del missatge”.

Campanya "Ens ho prenem a pit"

“M’ho prenc a pit l’angoixa, l’estrès i l’ansietat que us acompanyen.

Perdoneu quan no sabem què dir-vos.

M’ho prenc a pit que, malgrat la por que passaves, moltes vegades eres tu qui ens animava a tots.

Mare, m’ho prenc a pit que et preocupi la feina, estar a l’alçada i que a vegades dubtis del molt que vals.”

85% de supervivència

López Fando recorda que, tot i que la supervivència del càncer de mama supera el 85%, la societat sovint minimitza els efectes emocionals i socials que perduren després de la malaltia. Per això, la campanya busca trencar el silenci i oferir espais de seguretat on les dones puguin expressar-se sense por ni pressió.

Teresa López: “El càncer de mama no s’acaba amb la curació: cal escoltar més les dones que el viuen”

Teresa López: “El càncer de mama no s’acaba amb la curació: cal escoltar més les dones que el viuen”

Participació de familiars i amics

Una de les novetats d’enguany és la participació de familiars i amics, que també comparteixen les seves emocions i la dificultat d’acompanyar en el procés. L’Associació vol reconèixer aquest paper i promoure una mirada més empàtica i col·lectiva sobre el càncer.

Segons López Fando, el càncer de mama “no s’acaba amb la curació”, sinó que fa replantejar prioritats i valors. La campanya “Ens ho prenem a PIT” és, diu, “una crida a escoltar, comprendre i acompanyar” les dones en totes les etapes de la seva vida després del diagnòstic.