Enlaces accesibilidad

Els sis acusats de violar una jove a Rubí el 2022 accepten entre 2 i 10 anys de presó

  • Han arribat a un acord de conformitat amb la Fiscalia, que inicialment demanava fins a 60 anys de presó
  • Se'ls prohibeix apropar-se a la víctima a menys d'un quilòmetre i queden inhabilitats durant 20 anys per treballar amb menors
Audiència de Barcelona
Audiència de Barcelona

Els sis acusats de violar en grup una jove amb discapacitat intel·lectual del 35% en una nau industrial abandonada a Rubí la nit del 26 de desembre de 2022 han estat condemnats a penes de presó d’entre 2 i 10 anys.

La sentència arriba després d’un acord de conformitat amb la Fiscalia, que inicialment demanava entre 52 i 60 anys de presó. Els sis homes, d’entre 22 i 29 anys, han reconegut els fets davant el tribunal de la Secció Sisena de l’Audiència de Barcelona.

Els acusats d'una violació en grup a Rubí pacten entre 2 i 10 anys de presó

Els condemnats hauran d’indemnitzar la víctima amb 30.000 euros per danys físics i psicològics. Aquesta quantitat ja ha estat consignada, tot i que la Fiscalia sol·licitava inicialment una compensació de 80.000 euros.

Les condemnes

Els quatre homes que van participar directament en l’agressió sexual han estat condemnats a les penes més altes, d’entre 9 i 10 anys de presó. El tribunal ha apreciat l’agreujant d’aprofitament de les circumstàncies de temps i lloc, així com l’atenuant de reparació del dany.

Els acusats de violar una jove a Rubí el 2022 pacten amb la fiscalia

A més, se’ls prohibeix apropar-se a la víctima a menys de 1.000 metres ni comunicar-s’hi per cap mitjà durant els deu anys posteriors al compliment de la pena. També se’ls ha imposat la inhabilitació absoluta per exercir qualsevol treball o activitat que impliqui contacte amb menors durant 20 anys, així com una mesura de llibertat vigilada de deu anys més.

2 anys per no impedir els fets

Els altres dos joves, que van presenciar els fets sense intervenir-hi per impedir-los, han acceptat una pena de dos anys de presó per agressió sexual en grau de temptativa. El tribunal podria suspendre l’execució de la pena, ja que també se’ls aplica l’agreujant i l’atenuant dels principals condemnats.

En el seu cas, tampoc podran acostar-se a la víctima ni comunicar-s’hi durant 10 anys, i queden inhabilitats per treballar amb menors durant 20 anys. A més, hauran de complir un període de llibertat vigilada de cinc anys.

Els fets

Els fets es remunten a la nit del 26 de desembre de 2022. La víctima, d'aleshores 25 anys, havia quedat amb un dels acusats, que la va recollir amb el pretext de beure i fumar. L’home la va portar fins a una nau industrial abandonada, sense il·luminació i allunyada del nucli urbà de Rubí, on l’esperaven la resta dels implicats.

Malgrat la seva negativa reiterada a mantenir relacions sexuals, els acusats es van aprofitar de la situació de vulnerabilitat i la van agredir sexualment. Els altres dos joves van romandre al lloc sense fer res per impedir la violació.

A conseqüència dels fets, la víctima pateix estrès posttraumàtic amb idees de mort i d’autolisi, segons l’informe mèdic aportat al judici.