Enlaces accesibilidad
Transport

La Generalitat multa set aerolínies amb quasi 500.000 euros per pràctiques deslleials

  • Vueling i Ryanair acumulen el 65% de les més de 1.500 reclamacions presentades a l’Agència Catalana del Consum
  • La majoria de les queixes són per retards, cancel·lacions o per cobrar l'equipatge de mà
Pasajeros esperan en cola para facturar en mostradores de Ryanair (números 31-33 visibles).  Maletas y mochilas presentes.

En els darrers dos anys, l’Agència Catalana del Consum ha sancionat set companyies aèries amb gairebé 500.000 euros per "pràctiques comercials deslleials". Les infraccions més habituals són el cobrament per l’equipatge de mà en vols domèstics i la imposició de clàusules considerades abusives.

Vueling i Ryanair acumulen la majoria de les 1500 reclamacions a Consum contra aerolínies

Segons el director de l’Agència Catalana del Consum, Isidor García, fer pagar per l’equipatge de mà en vols domèstics vulnera la normativa vigent avalada per la Unió Europea.

Vueling i Ryanair, les més reclamades

Segons dades de Consum, Vueling i Ryanair acumulen el 65% de les més de 1.500 queixes registrades, la majoria per cancel·lacions i retards. La Generalitat recomana utilitzar els canals de reclamació per fer valer els drets i contribuir a reduir aquestes pràctiques deslleials.

La Generalitat ha engegat avui una campanya a les xarxes socials per informar els viatgers sobre els seus drets davant incidències en vols, com cancel·lacions, retards, overbooking o problemes amb l’equipatge. L’objectiu és que la ciutadania sàpiga com reclamar i quines vies té per defensar-se davant de les aerolínies.