L'Agència Tributària catalana quintuplica l'atenció telefònica en la campanya de la renda
- El Departament d'Economia reivindica la "força" per assumir la gestió de l'IRPF l'any vinent
- Romero preveu que abans d'agost presentaran el pla director sobre com dimensionar l'Agència
L'Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha aconseguit en aquesta campanya de la renda gairebé multiplicar per cinc les atencions telefòniques en la primera fase de la campanya de la renda 2024.
Les xifres han passat de les 4.600 trucades ateses l'exercici anterior a superar les 22.200. Aquest creixement en l'assessorament tributari s'ha aconseguit gràcies a la incorporació de 102 tècnics temporals.
“💶 Comença l'atenció presencial per presentar la declaració de la renda | @Laura_Vdl @RTVECatalunya
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) June 2, 2025
➕ Info: https://t.co/PqxdPFdKNT pic.twitter.com/3fGBh59FgF“
Des d'aquest dilluns i fins al 30 de juny es posa en marxa l'assistència presencial en la campanya de la renda 2025. La previsió de l'ATC són bones i algunes oficines ja tenen totes les cites cobertes fins a meitats de mes.
La nova Agència Tributària pren cos
La consellera d'Economia, Alícia Romero, ha celebrat els resultats molt per sobre de les previsions del govern i que mostren la "força i el muscle" de l'Agència de cara a assumir la gestió de l'impost de la renda a partir de l'any vinent.
Els pròxims passos del Departament és iniciar les convocatòries per contractar 240 professionals, que es farà de manera gradual. En aquesta xifra s'inclouen els 200 empleats acordats amb ERC i que es va aprovar fa una setmana en un decret de govern.
La següent fita és presentar abans del mes d'agost el pla director de com s'ha de dimensionar l'Agència Tributària per assumir la gestió de tots els impostos de Catalunya. Segons Romero, el pla servirà per "analitzar com hauria de ser aquest creixement, no només personal sinó també tecnològic".