Enlaces accesibilidad
41a edició

El cotxe elèctric i la digitalització, grans eixos del Saló de l'Automòbil

Per
 41a edició del Saló de l'Automòbil

El recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona ha arrencat aquest dijous amb l'electrificació dels vehicles com una de les principals atraccions del Saló de l'Automòbil. Del 30 de setembre al 10 d'octubre se celebrara la 41a edició amb la participació de 23 marques com BMW, Renault, Seat o Nissan que presentaran les seves novetats als pavellons 1 i 8.

"Som el primer saló d'Europa", ha destacat el president del Saló, Enrique Lacalle. En aquest sentit, ha recordat que en el saló de Munic celebrat fa unes setmanes s'hi van reunir set marques mentre que a Barcelona n'hi haurà 23. No hi seran, però, marques de renom com Volkswagen, Ferrari, Porsche o Tesla.

També planarà sobre el saló l'actual manca de microxips que tants problemes està causant en la producció de vehicles i en el manteniment de les vendes i els estocs de les marques. Sobre aquesta qüestió, Lacalle ha cridat les marques europees i nord-americanes a fabricar aquests components, així com les bateries, en ubicacions més pròximes i no haver de dependre de països llunyans.

Primer Saló de l'Automòbil en pandèmia

L'edició d'aquest 2021 combinarà l'aspecte presencial amb el virtual, de manera que els professionals podran seguir les presentacions de vehicles per streaming i els assistents podran provar models i participar en altres activitats relacionades amb el món del motor. En tot el recinte s'aplicarà un estricte protocol de prevenció sanitària elaborat en col·laboració amb experts en gestió de riscos, sota la supervisió de l'Hospital Clínic de Barcelona, però per accedir no caldrà fer-se un test d'antigen ni tampoc ensenyar el certificat de vacunació.

Dues empreses de Tarragona desenvolupen un vehicle propulsat per hidrogen verd | FRANCESC FARRÉ

L'Automobile Barcelona, que s'organitza cada dos anys, va celebrar els 100 anys en la darrera edició del 2019. És l'únic dels que es fan a Espanya que compta amb el reconeixement de l'OICA, l'Organització Internacional de Constructors d'Automòbils. Enguany ha decidit variar les dates habituals, al voltant del mes de maig coincidint amb el Gran Premi de Fórmula 1, per garantir que es desenvolupi amb les màximes condicions de seguretat sanitària i esperant la millora dels problemes logístics que arrossega el sector arran de la pandèmia.

"Tornar a enamorar-se del cotxe"

Els organitzadors del saló són conscients dels canvis d'hàbits dels ciutadans respecte el cotxe de propietat i és per això que Lacalle ha demanat als més joves que tornin a "enamorar-se" del cotxe. "El cotxe és llibertat i aventura. Estic convençut que un Automobile com aquest pot animar molta gent a comprar un cotxe", ha afegit el seu president, que ha subratllat que també és el saló de la mobilitat.

Com en d'altres ocasions, la inauguració comptarà amb el rei Felip VI, que en aquesta ocasió estarà acompanyat del president del govern espanyol, Pedro Sánchez.

La crisi del sector de l'automoció

Des de fa mesos que les fàbriques tenen dificultats per abastir-se de components bàsics, cosa que ha alterat el funcionament normal de les companyies automobilístiques i ha impactat en el volum de vendes. Segons la patronal de les empreses concessionàries, FACONAUTO, durant els primers vuit mesos de l'any a Catalunya s'han matriculat uns 73.000 turismes i vehicles tot terreny. Les vendes han caigut un 34%, fins al nivell més baix de la darrera dècada, i el temps d’espera per adquirir un vehicle s’ha disparat. Uns problemes que, segons el sindicat Comissions Obreres a Catalunya, són un símptoma més de la necessitat de replantejar el model d’un sector tan important com el de l’automoció.