Enlaces accesibilidad

Daniel Sirera acusa Colau d'haver utilitzat la Flotilla per fer "electoralisme"

  • El líder del PP a Barcelona carrega contra el regidor Jordi Coronas per "cobrar sense anar a treballar"
  • Sirera demana a l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, "un pessebre com deu mana" a la plaça Sant Jaume
Cafè d'idees - Sirera acusa Colau d'haver utilitzat la Flotilla per fer electoralisme
CAFÈ D'IDEES - RTVE.es

El líder del PP a Barcelona, Daniel Sirera, assegura que l'exalcaldessa de Barcelona Ada Colau "no ha deixat la política" i l'acusa d'utilitzar la Flotilla des del punt de vista "electoralista". El president del grup municipal reitera que Colau només ha buscat "protagonisme polític" i que podria tornar-se a presentar a les eleccions municipals, autonòmiques o generals.

En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, Sirera també ha carregat contra el regidor d'ERC Jordi Coronas per embarcar-se en la Flotilla i seguir cobrant de l'Ajuntament: "Cap ciutadà entén que un regidor es pugui permetre el luxe de desaparèixer un més lliurement i que cobri sense anar a treballar", ha dit.

En aquest sentit, demana a l'alcalde Jaume Collboni que "actuï", i també li retreu que no hagi posat "cap pancarta" a la façana del consistori en suport als ostatges israelians per part de Hamàs, però que, en canvi, sí que hi hagi una condemnant el "genocidi" a Gaza i en suport a la Flotilla.

Demana "no interferir" en el conflicte palestí

El líder del grup municipal creu que "no hem d'interferir" en el conflicte entre Israel i Palestina en un moment com aquest en què "s'està iniciant un procés de pau seriós". En aquest sentit, creu que l'embargament d'armes és una "mala política", i critica que es porti a votació en l'aniversari de l'atac de Hamàs. "No era el moment", ha dit.

"L'important és que la pau avanci. Trump ha fet un pas important en aquest sentit. Les dues parts han acceptat aquest procés de pau i no hem de posar pals a les rodes", ha asseverat.

Reclama expulsar els multireincidents

Sirera ha acusat el govern de no actuar davant la multireincidència i reclama expulsar els immigrants que delinqueixen reiteradament. "Barcelona té un problema d'inseguretat i delinqüència", ha dit, i demana a Collboni que reclami al president Pedro Sánchez que tramiti la llei contra la multireincidència "congelada" al Congrés.

"Els que delinqueixen han d'anar a la presó o tornar al seu país. No té conseqüències cometre delictes", assegura el líder dels populars al consistori. I demana que als informes d'arrelament hi consti si la persona ha comès algun acte incívic. En aquest sentit, diu que els immigrants "han de saber que tenim normes de convivència que s'han de complir".

Sirera assegura que la Guàrdia Urbana i els Mossos estan "desesperats": "No pot ser que 450 persones cometin en un any 9200 delictes", i creu que ara com ara un delinqüent "té més drets que una persona que pateix el delicte".

Rebuig a l'OPA al Sabadell

Pel que fa a l'OPA del BBVA al Sabadell, sobre la qual la CNMV ha d'informar del resultat el 17 d'octubre, el líder dels populars a Barcelona es decanta perquè ambdues entitats es mantinguin com fins ara. "El Sabadell forma part de l'entramat econòmic de Catalunya", ha justificat.

"M'agradaria que els accionistes del Sabadell actuïn amb conseqüència. Són coses que han de decidir els propis accionistes", assegura.

Vol un pessebre "com deu mana"

Sirera ha criticat la decisió de Collboni de no posar el tradicional pessebre a la plaça Sant Jaume i li demana un "com deu mana". "Barcelona sempre ha tingut pessebre a plaça Sant Jaume. Vull que certes tradicions es mantinguin", i insta l'Ajuntament a recapacitar: "A qui li molesti un pessebre, s’ho ha de fer mirar".

Segons el president del PPC a Barcelona, l'alcalde hauria pres aquesta decisió "amb l’excusa de no voler ofendre altres religions". "Què hem de fer? Prohibir la fira de Nadal perquè venen figuretes de la verge Maria i Sant Josep?", ha reiterat.