La Gomera, què veure a l'illa de l'eterna primavera de Canàries
- Turisme rural al món recorre La Gomera des de la seva capital fins al Parc Nacional de Garajonay
- Descobreix la catedral de Burgos, l'única d'Espanya patrimoni de la humanitat
La Gomera és una de les set illes que formen l'arxipèlag de les Canàries. També pertany a la Macaronesia, un conjunt de territoris volcànics repartits per l'Atlàntic. El programa Turisme rural al món, s'atura en una d'aquestes anomenades “illes verdes” per a explorar els seus paisatges ocults i els seus paratges més silenciosos.
El pas de Colom
El recorregut arrenca a Sant Sebastià, capital de l'illa. Aquesta ciutat va ser una escala clau durant els viatges d'exploració cap a Amèrica. Cristòfor Colom va fer aquí la seva última parada abans de posar rumb al nou continent. Es diu que va passar la nit en una residència del carrer Real, avui coneguda com la Casa de Colón. Es tracta d'un edifici del segle XVII de dues plantes que encara conserva l'essència d'aquella època.
Els edificis acolorits de la ciutat de Sant Sebastià, la capital de La Gomera Getty Images
El Parc Nacional de Garajonay
A vint minuts amb cotxe des de Sant Sebastià es troba un dels espais més emblemàtics de l'illa: el Parc Nacional de Garajonay. Va ser declarat patrimoni de la humanitat per la UNESCO i forma part, juntament amb la resta del territori insular, de la Xarxa Mundial de Reserves de la Biosfera. Ocupa unes 4.000 hectàrees, de les quals la major part està coberta per Monteverde canari, un tipus de bosc humit de fulla perenne que alberga espècies úniques.
El Parc Nacional de Garajonay, amb flors de tajinaste blava, una planta endèmica de Canàries que floreix amb força a la primavera Getty Images
Però no només la vegetació de Garajonay impressiona. Al parc també es pot visitar el Monument Natural dels Roques, un conjunt d'estructures volcàniques formades per milions d'anys d'erosió.
El Monument Natural dels Orgues
Seguint el GR-131, conegut com a Camino Natural Cumbres de La Gomera, i en direcció nord, el sender porta fins a un dels racons més espectaculars de l'illa: el Monument Natural dels Orgues, situat prop del municipi de Vallehermoso. Aquesta formació rocosa, que només pot veure's des de la mar, recorda als tubs d'un orgue musical. Es va formar quan la lava, refredada, es va fracturar de manera regular. La paret arriba a més de 80 metres d'alt i gairebé 200 d'ample.
El Monument Natural dels Orgues vist des de dalt, al costat de la mar Getty Images
La Gomera és una illa envoltada per la boira que amaga senders infinits i boscos profunds. Un territori oníric on la natura marca el ritme i l'aire porta sal i silenci. Un destí que convida a caminar sense pressa i a deixar-se sorprendre per la bellesa que no busca protagonisme, però mai passa desapercebuda.
Turisme rural al món