Enlaces accesibilidad

Peus de porc guisats a la clàssica, la recepta d'Ada Parellada

  • La cuinera i propietària del restaurant Semproniana de Barcelona ens explica com fer aquest plat tradicional carregat de gust i potència
  • En la seva secció Històries de bar al Cafè d'idees de Gemma Nierga, Parellada ens parla dels menuts, uns productes una mica oblidats
Peus de porc a la clàssica
RTVE Catalunya

La cuinera Ada Parellada passa pel Cafè d'idees de Gemma Nierga per parlar-nos dels menuts, uns productes que potser tenim una mica oblidats a la cuina del dia a dia. La xef i propietària del restaurant Semproniana de Barcelona, ens recorda que formaven part de la cuina quotidiana perquè eren una opció sostenible i econòmica, i ara tan sols els conserven alguns restaurants. I ens parla concretament de cervell, llengua, fetge i peus!

Més enllà de la seva secció Històries de bar, Parellada també ens regala una recepta. Es tracta d'uns peus de porc guisats a la clàssica, una proposta que ens portarà menys feina de la que ens pugui semblar, caracteritzat per la seva textura gelatinosa i el seu sabor intens. Us animem a fer-los a casa!

Peus de porc guisats a la clàssicaPeus de porc guisats a la clàssica
Ingredients Preparació
  • 4 peus de porc cuits
  • 50 g de llard de porc
  • 200 g de sofregit de ceba i tomàquet
  • 100 ml de brandi
  • 80 g d’orellanes
  • 400 ml de brou de carn
  • Picada: 25 g d’avellanes, un manat petit de julivert, 2 galetes Maria, un gra d’all, 20 g de xocolata i sal
  • Oli de porradell: Un gra d’all, un manat de porradell, sal i oli.
  1. En una cassola posem el llard de porc i els peus tal com venen. Els donem un parell de voltes i afegim el sofregit de ceba i tomàquet. Deixem coure uns minuts.
  2. Hi posem un bon raig de conyac. Deixem que evapori i ho cobrim amb brou de carn. Hi posem les orellanes i fem bullir uns cinc minuts.
  3. Mentrestant fem la picada, simplement piquem bé tots els ingredients. Deixatem la picada amb una bona cullerada de brou calent i l’aboquem a la cassola.
  4. Fem coure uns cinc minuts perquè tot plegat prengui textura de salsa boníssima. Rectifiquem de sal i pebre.
  5. Mentrestant triturem un all amb porradell, sal i oli. Ens ha de quedar una mena d’oli dens de porradell.
  6. Servim els peus i, al plat, acabem amb un parell de cullerades d’oli de porradell.