Enlaces accesibilidad

Cap de setmana amb diversos apunyalaments a l'àrea de Barcelona

  • Els Mossos d'Esquadra investiguen els fets, que han deixat almenys una víctima mortal i diversos ferits greus
Agents en el lloc dels fets a Esplugues de Llobregat
Agents en el lloc dels fets a Esplugues de Llobregat ACN | Sara Soteras

Un home passarà aquest dimarts a disposició judicial acusat d’haver apunyalat mortalment una jove dissabte a Esplugues de Llobregat, en ple carrer. L’Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha convocat aquesta tarda una concentració davant del consistori per condemnar la mort violenta de la dona.

Veïns del municipi han portat flors i espelmes al lloc dels fets en record de la víctima. Segons fonts de la investigació, tot apunta que l’autor no tenia cap relació prèvia amb la jove. Els Mossos d’Esquadra mantenen l’home detingut mentre revisen les càmeres de seguretat de la zona i prenen declaració als testimonis.

Rebrot de violència amb armes blanques a l'àrea de Barcelona

Apunyalament mortal al Raval

Un segon apunyalament mortal va tenir lloc dissabte a la nit al barri del Raval, a Barcelona. La víctima, un home adult, va ser traslladada en estat crític a l’hospital, on finalment va morir a causa de les ferides. La Guàrdia Urbana va detenir un menor d’edat com a presumpte autor dels fets.

El jove va passar aquest diumenge al vespre a disposició de la plaça 3 de la secció de menors del tribunal d’instància de Barcelona, que va acordar el seu internament en règim tancat per un suposat delicte d’homicidi.

Altres incidents greus amb arma blanca

També a Barcelona, un menor va resultar apunyalat a prop del recinte on s’hi celebra la Fira d’Abril, a la zona del Fòrum. El ferit continua ingressat a l’hospital en estat greu.

A l’Hospitalet de Llobregat, una baralla amb armes blanques va acabar amb dos homes ferits, un d’ells també en estat greu. Els cossos policials investiguen les circumstàncies dels fets i no descarten noves detencions.

Els sindicats neguen un descontrol de la criminalitat

La portaveu del SAP-Fepol de Mossos d'Esquadra, Imma viudes, descarta que s'hagi "descontrolat la criminalitat" després dels "dos fets d'extrema gravetat": "Que hi ha problemes de seguretat també és una realitat. La percepció d'inseguretat també s'ha d'abordar". Tot i això, la portaveu considera que les dades no corroboren que s'hagi produit un augment d'aquests fets delinctius.