Enlaces accesibilidad
Afectacions

Comencen les obres de la superilla de l'Eixample

Arranquen les obres de la superilla de l'Eixample
Maria Bosch

Aquest dilluns comencen les obres de la superilla de l'Eixample a Barcelona per implantar quatre eixos verds als carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i es guanyaran quatre places. Aquesta nova etapa de treballs tindrà afectacions importants al trànsit, ja que es tallarà la circulació. Els vehicles que accedeixin a algun d'aquests carrers no podran fer tot l'eix viari seguit i hauran de girar a cada illa.

La transformació té l'objectiu de guanyar espai pels vianants i que aquesta zona es converteixi en un refugi per les altes temperatures a l'estiu. "Seran un refugi climàtic", ha afirmat la tinenta d'alcaldia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, que ha assegurat que la voluntat del projecte passa per “recuperar un model que prioritzi la salut” i que faci de la ciutat un lloc més “confortable per viure”.

Sanz també ha instat la Generalitat i el Govern espanyol a "reforçar tot el transport públic" per oferir a la gent el servei “que mereix”.

Quan i com seran les afectacions?

L'Ajuntament ha assegurat que en cap moment s'ocuparan els dos carrils (mar i muntanya) al mateix temps, sinó que s'actuarà per meitats: es tallarà primer un i després l'altre. Així, durant les obres sempre quedarà garantit un carril pels veïns, serveis i bicicletes, així com per vehicles d’emergència, i també vorera lliure pels vianants. També es podrà accedir als guals i aparcaments en tot moment, i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Els veïns estaran informats en tot moment a través dels informadors, segons el consistori, que recomana que durant les primeres setmanes d'obres, qui s'hagi de moure per aquest àmbit ho faci planificant el viatge i preveient un temps de marge fins que conegui quins són els nous itineraris.

Com seran els eixos verds?

Un cop acabats els treballs a la superilla de l'Eixample, el vianant serà el protagonista en aquests quatre eixos verds. Així, les obres habilitaran 58.000 m² nous d'espai públic, s’eliminarà l’asfalt per donar lloc al panot i el granit com a paviments, el verd passarà a ocupar de l’1% al 12% de la via i els carrers seran 100% accessibles. Aquestes són les novetats:

  • S’elimina la divisió d’alçades entre vorera i calçada, i es crea una plataforma única.
  • Els cotxes només podran circular a 10 km/h.
  • Desapareix l'asfalt i s'emprarà panot i granit al llarg de tots els eixos.
  • El verd es multiplica per 10: passa de l’1% a una mitjana del 14%.
  • Es plantaran 438 arbres nous.
  • Gairebé 1.000 nous elements de mobiliari (bancs, cadires, taules, jocs infantils) i una nova il·luminació.
  • Aposta pel comerç de proximitat. Es permetrà la càrrega i descàrrega en horaris concrets.