Castellà pregunta a Illa si està disposat a trencar amb els Comuns
- El vicepresident de Junts per Catalunya acusa Illa d'estar "arrossegat per l'extrema esquerra"
- El diputat al Parlament creu que la proposta de finançament pactada entre PSC i ERC "no diu res"
S'acosta el final d'any i el govern del PSC encara no ha garantit el suport del Parlament a uns pressupostos. En el marc de les negociacions, des de Junts denuncien que mai se'ls han presentat un model de comptes. Aquest dimecres, Toni Castellà ha acusat el PSC d'estar "arrossegat per l'extrema esquerra": "El model dels Comuns és incompatible amb Junts, són dos models oposats. Els extrems populistes no són bons per al país".
“☕ @CastellaToni pregunta a Illa si està disposat a "trencar" amb Comuns a canvi dels suports de @JuntsXCat @JuntsParlament als pressupostos
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) October 15, 2025
🗣️ "Per què hauríem de negociar? No se'ns han plantejat. Illa està molt arrossegat per l'extrema esquerra"
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/v6XxqocvWe“
En una entrevista al 'Cafè d'idees', La 2 i Ràdio 4, Castellà ha recordat que Junts per Catalunya decidirà si el partit continua donant suport al govern de Pedro Sánchez "abans que acabi la tardor". Els dirigents de la formació fa setmanes que avisen que no s'està complint l'acord de Brussel·les després de dos anys de legislatura.
En aquesta línia, Antoni Castellà lliga el suport a Sánchez al paper dels socialistes al Parlament: "El PSC pensa boicotejar mandats que proposem gràcies als vots de PP i Vox? Això complica molt les relacions".
“☕ Antoni Castellà critica que l'acord de Brussel·les "sigui boicotejat al Parlament" pels socialistes, amb els vots de Vox i PP | @CastellaToni @JuntsXCat @JuntsParlament
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) October 15, 2025
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/Ntakmqmnx5“
Al fil de la proposta de finançament singular pactat entre PSC i ERC, i que reconeix la creació d'una hisenda catalana per a recaptar els impostos a Catalunya, Castellà creu que "no diu res" i la titlla com a "administrativa": "Podries arribar a recaptar tots els impostos i no tenir ni un sol euro més per a Catalunya. Ha d'haver-hi garanties que podrem disposar d'aquests diners".
“☕ Antoni Castellà creu que la proposta de finançament "no diu res" i la titlla com a "administrativa" | @CastellaToni @JuntsXCat @JuntsParlament
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) October 15, 2025
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/pWFNTSRQcE“
I afegeix que "el principi d'ordinalitat es contempla" a l'acord sobre finançament, però que "cal establir amb quins criteris". Així mateix, el de Junts assegura que els catalans es queixen que els serveis públics "estan tensionats" perquè "els diners no arriben".
“Sánchez arriba molt tard per trobar-se amb Puigdemont“
Sobre una hipotètica trobada entre Sánchez i Puigdemont, el vicepresident de Junts per Catalunya avisa que arriba tard i que, en aquest punt, és "irrellevant". En aquesta línia, Castellà creu que "això no va de fotos" i que a Pedro Sánchez "li perd l'estètica".
“☕ Antoni Castellà considera "irrellevant" quan es produeixi la trobada entre Sánchez i Puigdemont | @CastellaToni @JuntsXCat @JuntsParlament
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) October 15, 2025
🗣️ "Això no va de fotos. Al senyor Sánchez li perd l'estètica"
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/sDx6UFEdAH“
"M'agradaria que es complís fil per randa tot l'acord de Brussel·les i que fos ratificat per tots dos presidents, però una fotografia perquè si no té sentit", ha aclarit Toni Castellà. I pel que fa a la trobada institucional entre Illa i Puigdemont el mes passat, el diputat de Junts ho "agraeix" perquè ja s'havia retrobat amb la resta d'expresidents.