Pablo Fernández creu que Junts té postulats "obertament racistes i xenòfobs"
- El secretari d'organització d'Units Podem es posiciona "radicalment en contra" de les polítiques migratòries del Govern
- Fernández confirma el "No definitiu" al traspàs de competències en immigració per a Catalunya
Es complica que el traspàs de competències en immigració per a Catalunya tiri endavant. En la jornada prèvia a la votació al Congrés d'aquesta mesura, que Junts va pactar amb el PSOE al març de 2025, el secretari d'organització d'Units Podem, Pablo Fernández, ha confirmat el "No definitiu" a la votació de la proposició de llei: "Té motius clarament i obertament racistes. És una autèntica línia vermella".
“☕ @_PabloFdez_ confirma el 'no' definitiu de @PODEMOS al traspàs de competències en immigració per a Catalunya
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) September 22, 2025
🗣️ "Té motius clarament i obertament racistes. És una autèntica línia vermella"
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/QPPZGgO498“
En una entrevista al 'Cafè d'idees', La 2 i Ràdio 4, Fernández ha emmarcat el traspàs de competències en immigració en la pugna de Junts amb Aliança Catalana per veure "qui és més racista". En aquesta línia, el líder de la formació lila creu que Junts té postulats "obertament racistes i xenòfobs" i que les acusacions del seu portaveu Jordi Turull de "catalanòfobs" són "una autèntica ximpleria": "Ha dit un disbarat intentant justificar l'injustificable".
“☕ @_PabloFdez_ creu que Junts té postulats "obertament racistes i xenòfobs" | @PODEMOS
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) September 22, 2025
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/vFc7jnxM0Z“
Quant al vot de la resta de formacions d'esquerres a aquesta mesura, Pablo Fernández creu que n'hauran de justificar el sí: "Que cadascú voti amb consciència de què farà". "Espanya té molt per avançar i s'ha d'acabar amb el racisme institucional", ha expressat per desmarcar-se de les polítiques migratòries del Govern.
I condemna el suport del PSOE al Pacte de Migració i Asil en el marc de la Unió Europea, que titlla "d'extrema dreta": "Milers de persones moren cada any al Mediterrani perquè no hi ha vies segures per migrar".
“"No proposem mesures impossibles, proposem mesures d'esquerres"“
Pel que fa a la negociació dels pressupostos generals, el de Podem ha recordat les condicions que demana a Sánchez: "No proposem mesures impossibles, proposem mesures d'esquerres. Ens hi trobaran si de veritat intervenen el mercat de l'habitatge, si no incrementen ni un cèntim el pressupost en Defensa, i si trenquen relacions amb l'Estat genocida d'Israel".
“🗣️ "No proposem mesures impossibles, proposem mesures d'esquerres"
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) September 22, 2025
☕ @_PabloFdez_ lliga els vots de @PODEMOS als pressupostos a les mesures que proposen
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/qKTpUEOQaL“
Quant a unes hipotètiques eleccions anticipades, Fernández ha negat que la seva formació les demani i insisteix que "Sánchez està disposat a seguir governant sense pressupostos". "És ell qui té la potestat de convocar eleccions, nosaltres no l'hi exigim", ha volgut deixar clar el secretari d'organització de Podem.
Fernández, sobre les polseres antimaltractament: "Mai han deixat de funcionar"
Pablo Fernández es posiciona a favor del Govern en la polèmica sobre les polseres antimaltractament, que portarà a votar aquesta setmana al Congrés la reprovació de la ministra d'Igualtat, Ana Redondo. "Mai han deixat de funcionar. Són absolutament eficaces i molt útils", ha dit el de Podem en referència a les acusacions del PP.
“☕ @_PabloFdez_ considera una "bola" que l'errada tècnica de les polseres antimaltractament hagi desprotegit a dones | @PODEMOS
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) September 22, 2025
🗣️ "Mai han deixat de funcionar. Són absolutament eficaces i molt útils"
📲 https://t.co/MrTxQlnBeM pic.twitter.com/wEg8R0y0wi“
En aquesta línia, el secretari d'organització de la formació lila considera una "bola" que l'errada tècnica de les polseres antimaltractament hagi desprotegit a dones: "Es va canviar d'empresa adjudicatària i hi va haver un lapse en el traspàs d'informació, però són completament útils perquè cap de les dones ha estat assassinada sota aquesta protecció".
I sobre la seva aplicació en casos de violència de gènere, Fernández ha defensat que "estan infrautilitzades": "D'unes 11.000 polseres disponibles, només se'n fan servir unes 4.000".