Estabilitzats dos incendis simultanis a Sant Quirze Safaja i Querol
- El foc del Moianès ha afectat prop d'un centenar d'hectàrees i ha provocat el confinament d'alguns nuclis urbans
- Els Bombers també han treballat en dues represes a Querol i Pontons a la zona de l'últim incendi d'Aiguamúrcia
El pic de la tercera onada de calor ha provocat una nova jornada d'incendis simultanis durant la tarda d'aquest dimecres. El foc més important s'ha declarat a Sant Quirze Safaja (Moianès) amb l'avís que s'ha rebut a les 15:09h. L'incendi ha quedat estabilitzat cap a les 20:30h del vespre, després d'haver llençat alguns focus secundaris i saltar la carretera que va de Centelles a Sant Feliu de Codines. Arran del foc, també s'han tallat les carreteres BV-1341 a Sant Quirze Safaja, la C-1413b de Centelles a Sant Martí de Centelles i la BV-1485 de Sant Feliu de Codines a Sant Quirze Safaja.
Els bombers han destinat a l'incendi 50 dotacions terrestres i 15 mitjans aeris, en total 150 efectius. El cos d'emergències ha prioritzat el flanc esquerre que és el que ha cremat amb més intensitat per tal d'evitar que arribés als barrancs, mentre que el flanc dret ha avançat amb menys intensitat. Segons càlculs provisionals d'Agents Rurals, l'àrea afectada pel foc són prop d'un centenar d'hectàrees. Del total afectat, unes 37 hectàrees corresponen a l'espai PEIN dels Cingles de Bertí. L'incendi tenia un potencial de calcinar 500 hectàrees.
Arran de l'incendi, Protecció Civil ha ordenat el confinament de diversos nuclis urbans pròxims com són les cases del Pla de la Casanova, l'hostal rural Masblanc i la Rovineta. Els Mossos d'Esquadra també han evacuat preventivament dos allotjaments, la casa de colònies Can Micaló i el càmping l'Illa. Els desallotjats se'ls ha traslladat al pavelló de Sant Quirze Safaja i a Aiguafreda. Hostalets de Balenyà (Osona) ha acollit una trentena d'usuaris del CRAE - sanatori Puig d'Òdena, que han decidit marxar pel seu propi peu d'aquest centre, pròxim a les flames.
Un nou foc a Querol i Pontons
Un altre foc amb diversos focus a Querol (Alt Camp) i Pontons (Alt Penedès) ha quedat estabilitzat aquest dimecres al vespre. El 112 ha rebut l'avís de l'incendi a les 13:53h. Els Bombers han treballat fins amb una trentena de dotacions terrestres i 5 mitjans aeris, així com un centenar d'efectius.
Es tracta de dues represes de l'últim incendi d'Aiguamúrcia que han cremat unes 14 hectàrees. Sumades al terreny ja afectat, fan un total de 162 hectàrees calcinades.
S'apunta que aquest foc, així com dos anteriors, podrien haver estat provocats. Precisament, el president de la Generalitat, Salvador Illa, i la consellera d'Interior, Sílvia Parlon, s'han reunit aquest dimecres amb els alcaldes de la zona afectada pel foc. En la trobada, Illa ha traslladat que atraparan a la persona responsable d'haver iniciat les flames.
L'alcalde d'Aiguamúrcia, Òscar Sendra, ha assegurat que "no es pararà" fins a trobar el responsable dels darrers incendis a la zona.
“🔥 L'alcalde d'Aiguamúrcia assegura que "no es pararà" fins a trobar el responsable dels darrers incendis a la zona.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) July 15, 2026
🌲Els batlles afectats pels focs demanen reduir la burocràcia i més ajudes per fer la gestió forestal | @RTVECatalunya pic.twitter.com/xQl19OgkWd“
Els batlles afectats pels focs també han demanat a la Generalitat reduir la burocràcia i més ajudes per facilitar la gestió forestal.
Controlat l'incendi de Rubió
Els Bombers de la Generalitat han donat per controlat l'incendi de Rubió aquest dimecres al vespre. Durant la jornada, han estat treballatn amb 22 dotacions i una setantena d'efectius, en aquest foc que va començar dimarts a les 16.27 hores i que va quedar estabilitzat la matinada del dimecres.