Enlaces accesibilidad

Crítiques a la fi de la gratuïtat de Rodalies tres mesos després

  • El Govern posa fi a la gratuïtat de Rodalies tot i que les plataformes d’usuaris alerten que la normalitat prèvia a l’accident de Gelida no s’ha recuperat
  • Rodalies reforça personal a les principals estacions per ajudar els viatgers en la compra d'abonaments
Home dempeus a l'andén al costat d'un tren de Rodalies de Catalunya, amb jaqueta fosca, motxilla i portes taronges.
S’acaba la gratuïtat a Rodalies entre queixes pel servei Kike Rincon ACN

Primer dia laborable en què els usuaris de Rodalies tornen a pagar pel servei ferroviari, després de tres mesos i mig. La condició del Govern era mantenir la gratuïtat fins que es pogués recuperar la normalitat prèvia a l'accident mortal de Gelida de mitjans de gener.

Les plataformes d'afectats com Dignitat a les vies adverteixen que encara hi ha moltes obres que cal executar i que el servei "continua sent nefast" malgrat els treballs de millora. El Ministeri de Transports i la Generalitat consideren que els principals punts negres ja s’han solucionat, especialment amb la recuperació de la circulació en línies amb molts usuaris, com l'R4.

Primer laborable de pagament a Rodalies després de més de tres mesos

Crítiques dels usuaris

Des de l’estació de Sants, molts viatgers expressen el seu malestar per haver de tornar a pagar per un servei que consideren encara deficient | Informa: Cristina Martín

S’acaba la gratuïtat a Rodalies entre queixes pel servei

El president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Adrià Ramírez, ha assegurat a Ràdio 4 que “Rodalies no s’ha recuperat” i nega que s’hagi assolit la normalitat promesa. Posa com a exemple trams encara sense servei, com a l’Ebre o a l’R3 per sobre de Ribes de Freser, així com la interrupció de l’R7. Ramírez atribueix la situació a dècades de desinversió, avalades per un informe de l’AIReF, i reclama prioritzar inversions útils per als 400.000 usuaris diaris del servei.

Adrià Ramírez (PTP): "Rodalies no s'ha recuperat"

Tot i els treballs de millora anunciats, els col·lectius d’usuaris asseguren que Rodalies no ha recuperat uns estàndards mínims de fiabilitat. Reclamen que no es doni per superada la crisi i exigeixen més inversions i una millora sostinguda del servei, abans de considerar definitivament tancada l’etapa oberta després de l’accident de Gelida.

Reforç de personal i cost econòmic

Amb la fi de la gratuïtat, Rodalies ha reforçat el personal a les principals estacions per facilitar la compra d’abonaments recurrents i títols habituals. Una setantena de treballadors s’han incorporat aquest dilluns a estacions com Sants, Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, Mataró, Granollers o Sant Celoni. La gratuïtat ha tingut un cost superior als 50 milions d’euros, segons dades oficials.