L'Hospital Germans Trias de Badalona estrena sis quiròfans d'alta tecnologia

  • Els sis quiròfans nous converteixen l'Hospital de Badalona en un pol d’excel·lència quirúrgica europea
  • Can Ruti activa un clúster robòtic únic amb sis quiròfans d’última generació
Sala de prequiròfan de Can Ruti durant la preparació d'una pacient abans de sotmetre's a una operació

Sala de prequiròfan de Can Ruti durant la preparació d'una pacient abans de sotmetre's a una operació

L’Hospital Germans Trias de Badalona ha fet un salt qualitatiu amb la inauguració de sis nous quiròfans d’alta tecnologia, un avenç que consolida el centre com a referent europeu en cirurgia d’alta complexitat i tecnologia robòtica. Aquesta ampliació forma part d’un nou edifici quirúrgic que incrementa de manera notable la capacitat assistencial del centre.

La inauguració ha anat a càrrec del president de la Generalitat, Salvador Illa, l'alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, la consellera de Salut, Olga Pané i Manuel Szapiro, director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.

Clúster de robòtica pioner

Els nous espais, desenvolupats en dos anys d’obres, formen part d’una inversió global de 29,6 milions d’euros, dels quals 12,7 milions provenen de fons europeus FEDER i REACT‑UE. Aquesta injecció econòmica ha permès incorporar equipaments de darrera generació i espais adaptats a les necessitats quirúrgiques actuals.

Serveis informatius Ràdio 4Sis nous quiròfans d’alta tecnologia al Germans Trias de Badalona

L'Hospital Germans Trias de Badalona inaugura un nou bloc quirúrgic amb 6 quiròfans d’alta tecnologia i un clúster de robòtica que reforça el lideratge europeu en cirurgia complexa.

Quiròfan de Can Ruti abans d'una operació per implantar electrodes al cervell d'una pacient per combatre la tremolor essencial.Escuchar ahora

Els sis quiròfans classe A inclouen un clúster de robòtica pioner, amb tres robots quirúrgics contigus, i sales equipades amb TAC i CBCT intraoperatori, que proporcionen imatges d’alta resolució durant les intervencions. Aquests avenços permeten una precisió quirúrgica superior i una millora directa en els resultats per al pacient.

Visita del president de la Generalitat, Salvador Illa, i l'alcalde de Badalona, a un quiròfan de l'ampliació del bloc quirúrgic de l'hospital Germans Trias.

Visita del president de la Generalitat, Salvador Illa, i l'alcalde de Badalona, a un quiròfan de l'ampliació del bloc quirúrgic de l'hospital Germans Trias.ACN

Nova planta d'endoscòpia

L’ampliació s’ha dut a terme en un nou edifici de cinc plantes i 7.000 m², que també incorpora noves àrees de reanimació i circuits quirúrgics més eficients. Paral·lelament, s’ha presentat una nova planta d’endoscòpia digestiva i respiratòria, situada damunt l’edifici polivalent i operativa a partir del febrer.

Amb aquestes infraestructures, Germans Trias reforça el seu paper com a centre d’alta especialització per al Barcelonès Nord i el Maresme, i per a patologies específiques del Vallès i Girona, oferint una atenció de major qualitat a una població d’uns 1,5 milions d’habitants.