Enlaces accesibilidad

Mor Josep Maria Bachs

  • Josep Maria Bachs, periodista i presentador, ha mort als 70 anys a causa d'un càncer
  • Va començar a Ràdio Joventut: dèia que el seu mitja preferit era la ràdio, tot i l'èxit a tv
  • Al seu pas per molts mitjans cal afegir fins l'etapa en que presentà 'Un, dos, tres' a La 1
Adéu al periodista i presentador Josep Maria Bachs
FRANCESCA PUIG

Nascut al barri de Gràcia de Barcelona, Josep Maria Bachs periodista i locutor de ràdio i presentador de televisió, ha mort als 70 anys a causa d'un càncer.

Bachs se sentia sobretot un home de ràdio: precisament va començar treballant a Ràdio Juventud. Després va arribar a Televisió Radiotelevisió Espanyola i va treballar a programes de notícies: a Miramar, a l'espai Opinió, al mític Giravolt...

Després d'aquesta etapa va passar a treballar a TV3, on és molt recordat per grans pogrames, i sobretot per l'espai 'Filiprim'.

Els darrers va tornar al seu estimat mitjà, la ràdio, i també a Ràdio 4. A l'estat espanyol, Bach es va fer molt conegut en presentar el popular concurs 'Un, dos , tres, responda otra vez'.

Presentador d'Informatius a TVE Catalunya

Se'l pot qualificar de pioner també perquè va ser dels primers presentadors de noticiaris en català a la televisió. A Miramar el podeu veure en aquestes imatges que encapçalenla informació: quan els periodistes llegien dels fulls que tenien damunt la taula. I a la vora, el rètol amb el nom, Josep Maria Bachs.

Arxiu TVE Catalunya - Opinió - Josep Maria Bachs

Destaca entre els programes que va presentar l'anomenat 'Document assalt al Banc Central'. Amb imatges de TVE a Catalunya i so de Ràdio Nacional, l'espai repassa els moments que es van viure des del primer minut fins al desenllaç. Aquest treball guanyà el Premi Ciutat de Barcelona

Arxiu TVE Catalunya - Josep Maria Bachs - Assalt al Banc Central

Bachs també fou entrevistat en moltes ocasions per a recordar el seu paper de pioner i persona que aportà tota la seva estimació a un nou mitjà, la televisió. Així ho vam viure al programa "Memòries de la tele".