- Catalunya és la segona CCAA on més baixa l'atur amb 6.359 inscrits menys al SOC
- Les contractacions d'estiu en el sector serveis permeten reduir el nombre total d'aturats fins als 329.744 registrats
- El Govern ha aprovat aquest dimarts la fi de la màscara obligatòria en centres sanitaris i farmàcies
- La nova norma entrarà en vigor quan es publiqués en el Butlletí Oficial de l'Estat
- Es reforçarà el seu ús en espais concrets amb persones immunodeprimides o vulnerables
- Govern i Moncloa acorden allargar la Ronda Nord i la transferència de 900 milions per infraestructures
- La recuperació el pantans d'Oliana i Rialp permetrà salvar la collita de fruita dolça del Canal d'Urgell
- Més informació de les notícies destacades del dia al web de RTVE Notícies
La Generalitat i el govern central tanquen l'acord de la B-40 i altres infraestructures
- L'acord també inclou 914 milions per destinar a infraestructures a Catalunya
- La signatura estava prevista abans del 31 de març, però les desavinences dels últims mesos la van endarrerir
Li incomoda ser el centre d'atenció. Està acostumada a fer una feina solitària. I centrada a trobar l'equilibri entre vida personal i professional. Economitza els recursos gràfics. I tira de metàfores visuals per plasmar el comportament humà. L'humor negre, el seu aliat. Fa 16 anys es va comprar un portàtil i va demanar un crèdit per aparcar durant 6 mesos els encàrrecs. Sobretot, per a publicitat. Va marxar a Nova York i li va canviar la vida.
Acord entre pagesos i la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre per fer 4 regs aquest estiu i salvar així la collita de fruita. Les pluges han millorat les reserves dels pantans d'Oliana i Rialb, que estan al 64% de capacitat.
S'investiga com a crim masclista l'assassinat d'una dona a un hotel de Salou. La seva parella, un home de 30 anys està detingut. Els dos, turistes. En cas de confirmar-se, seria la setena víctima de violència de gènere a Catalunya des de principis d'any.
Moncloa i Generalitat volen signar abans que comenci la campanya electoral l'acord per allargar la Ronda Nord. Es desbloqueja l'acord, però ho fa amb mesos de retard. L'ampliació de la B-40 ha de millorar la connexió entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès.
El Barça espera entre avui i demà una resposta positiva d'Arda Güller.
La Moncloa i Generalitat donen llum verda a l'acord per allargar la ronda Nord
La Generalitat i el govern central han arribat a un acord sobre els projectes de la carretera B-40, que inclouen el perllongament entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, i de 914 milions d'euros per invertir en millores de diverses infraestructures viàries i ferroviàries a Catalunya. Després de mesos de negociacions, les dues administracions han aconseguit posar-se d'acord.
Per això pagesos i representants de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre acaben d'acordar fer 4 regs aquest estiu i salvar així la collita de la fruita.
Reclamant que es concretin ajudes per fer front a la sequera, Unió de pagesos inicia avui la marxa cap a Madrid per participar en la mobilització estatal davant el Ministeri d'Agricultura. La caravana catalana ha començat a Girona.
Els Mossos investiguen com a crim masclista l'assassinat d'una dona a un hotel de Salou. La seva parella, un home de 30 anys està detingut. Si es confirma, seria la setena víctima de violència de gènere a Catalunya des de principis d'any,
La Moncloa i Generalitat donen llum verda a l'acord per allargar la ronda Nord. El tram de la carretera B-40 ha de millorar la connexió entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. El pacte es podria signar aquesta setmana i arriba tres mesos després de la data que s'havien fixat els dos executius.
Las Migas pugen a l'escenari del festival Nits de Barcelona.
- El període de pausa biològica va tenir lloc del 15 d'abril a l'1 de juliol
- La veda té com a objectiu el creixement del peix i la regeneració del fons marí
L'estiu accelera les contractacions
Estiu és sinònim de vacances però per a moltes persones també de feina. Tant administracions com empreses de recursos humans esperen superar les 770.000 contractacions que es van fer entre els mesos de juny i setembre de l'any passat. Els contractes d'estiu, centrats sobretot en els sectors del turisme i l'hostaleria, suposen més del 25% del volum anual de contractacions.
- La temporada de més mobilitat de l'any comença amb accidents mortals a Toses, Freginals i Empuriabrava
- Durant la primera meitat de l'any 71 persones han perdut la vida a la carretera, un 13% menys que l'any passat
El waterpolo adaptat es disputa en categoria mixta i sense tenir en compte les discapacitats físiques dels jugadors. A Itàlia, aquesta modalitat té 10 anys de recorregut i això s'ha notat en el partit internacional contra una selecció d'esportistes catalans que s'ha disputat al Club Natació Sabadell.. A casa nostra, l'esport va arrelant a poc a poc. Enguany s'ha disputat la primera lliga amb tres equips: el Sabadell, el Terrassa i el Barcelona, que ha esdevingut el primer campió.
- Un cotxe amb 4 persones a bord n’ha envestit un altre d’estacionat buit i els dos vehicles han acabat al canal
- Els Bombers han fet servir equips de respiració autònoma per mantenir amb vida els atrapats dins el vehicle enfonsat
Des que es van crear els menús infantils han generat debat entre els seus partidaris i els seus detractors. De fet, hi ha establiments que no els ofereixen i d'altres que els defensen com una bona opció no només per als més petits de la casa. Enmig de la controvèrsia s'hi situen també els especialistes ennutrició, que posen l'accent en la importància que els infants agafin uns bons hàbits a taula i aprenguin de ben petits què és menjar de forma saludable.
Diumenge assolellat de calor, platja i alta ocupació arreu del territori. La Costa Brava espera penjar el cartell de complet aquest estiu i la Daurada superar el 80% d'ocupació. Tot plegat en un diumenge d'alta mobilitat a les carreteres i també a l'aeroport del Prat, amb gairebé un miler d'operacions previstes.
El retorn de La Paloma
La Paloma va neixer l'any 1903 al carrer del Tigre de Barcelona. Durant anys va ser el local de moda fins al seu primer tancament durant la guerra civil. Després es va haver de reinventar i es va convertir en una sala polivalent on es feien activitats de tota mena i sessions de ball amb orquestra i punxadors. L'any 2007 la sala va haver de tancar les portes per les denúncies dels veïns, que es queixaven del soroll que patien. Ara, 16 anys després i amb la sala insonoritzada, torna amb la vocació d'esdevenir un espai de diversió per a tothom.
El sector de l'hostaleria i les activitats turístiques concentren bona part de les contratacions que es fan durant l'estiu. De fet, es calcula que es contractes signats entre juny i setembre suposen el 27% del total anual.
Els establiments de la Costa Brava esperen penjar el cartell de complet aquest estiu i els de la Costa Daurada confien superar el 80% d'ocupació. Aquest diumenge és un dels dies de més mobilitat a l'aeroport del Prat, amb gairebé un miler d'operacions previstes.
A menys d'una setmana per l'inici de la campanya electoral els partits centren el seu discurs en els pactes. Els socialistes retreuen una possible entesa per governar entre PP i Vox mentre aquests critiquen les aliances de Pedro Sánchez durant aquesta legislatura.
Menús infantils, sí o no?. És el debat al qual s'enfronten moltes famílies quan van a restaurants amb infants. Alguns establiments no els ofereixen mentre que d'altres asseguren que és una bona opció econòmica que facilita l'experiència a tota la família. Els nutricionistes recomanen que el menjar escollit pels més petits sigui saludable.
Passejant pel cel
Nathan Paulin desafia la gravetat com si res. Camina per l'aire i entre edificis i paissatges emblemàtics del món acostumat a mirar al buit. A cada espectaclela seva vida penja literalment d'un fil. La seva actuació prevista per aquest diumenge a Barcelona s'emmarca en les activitats programades enguany pel Grec.
Paulin té una dotzena de récords mundials. El més llarg és una passejada de més dos quilòmetres suspès a l'aire. Assegura que caminar sobre un cable és la seva manera de meditar i que li agrada trencar els seus límits, anar sempre una mica més enllà.
Habitatges d'ús turístic
Els apartaments turístics són una opció d'allotjament que ha anat guanyant pes amb el pas dels anys. Primer era perquè sovint es tractava d'una opció més econòmica en poder repartir el cost entre diverses persones. Alguns hi opten ara perquè és una fórmula que dona més flexibilitat. Durant l'estiu els apartaments de Barcelona tindran una ocupació mitjana del 90% i a la Costa Brava del 75%. Tot plegat, malgrat que enguany el lloguer és més car.
Comprovar la pressió dels pneumàtics, el nivell de l'oli, els dipòsits dels líquids o la bateria. També revisar l'estat del frens o dels llums del vehicle són qüestions essencials per garantir un viatge segur per carretera. Una revisió bàsica al mecànic pot costar al voltant d'uns 100 euros i la tranquil·litat no té preu.