Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Aquesta mitjanit comença la campanya electoral a les eleccions municipals del 28 de maig amb la mirada posada a les aliances a la majoria de les capitals catalanes, en especial Barcelona. Els partits han convocat actes d'inici de campanya que seguirem al llarg del programa.

Una enquesta del CIS diu que Colau guanyaria les eleccions amb una forquilla d'11 a 13 regidors ,seguida de molt a prop per Collboni i Trias en tercera posició. Tot això l'endemà del primer debat electoral televisiu dels candidats a Barcelona que vam fer qui i del qual ara en buscarem l'opinió dels nostres analistes Xavier Melero, Xavier Fina i Toni Aire.

Al plató d'RTVE de Sant Cugat s'han trobat cara a cara els 7 candidats a l'alcaldia de Barcelona amb representació actual a l'Ajuntament: Ernest Maragall (ERC), Ada Colau (BComú), Jaume Collboni (PSC), Xavier Trias (TriasxBCN), Anna Grau (Ciutadans), Daniel Sirera (PP) i Eva Parera (Valents).

En el primer dels tres blocs en què s'ha dividit el debat els candidats han fet un balanç de legislatura en què la majoria dels candidats han retret a Colau i Collboni que “Barcelona està molt pitjor” després del seu mandat. Tots ells han fixat el focus en el “caos circulatori” i els problemes de seguretat i especialment en les ocupacions a la ciutat, amb atacs molt durs per la problemàtica de la Bonanova.

El problema de l’habitatge ha estat al centre del debat del segon bloc. Barcelona és segons Colau l’administració que “està fent més habitatge públic de l’Estat”. La resta de candidats han coincidit en la urgència d’eliminar la reserva del 30% de les noves promocions per l’habitatge protegit.

En el darrer bloc, l’alcaldessa, Ada Colau, ha deixat clar que vol reeditar l’acord progressista de la darrera legislatura amb el PSC, amb el suport d’ERC. Ara bé, el candidat socialista, Jaume Collboni, ha descartat pactar amb Ada Colau, de qui ha assegurat que “representa una etapa que s’ha acabat”. Trias se sent reforçat per les enquestes i demana obertament a la resta de partits que respectin la llista més votada.


Los candidatos a la Alcaldía de Barcelona han hablado de los posibles pactos poselectorales. En unas elecciones que se prevén muy reñidas, este es uno de los puntos clave del debate de RTVE.

Collboni (PSC) ha señalado que quiere ser "el alcalde que dialogue con todas las partes, escuche, y saque adelante la ciudad". Mientras, Trias (Junts) se ha mostrado rotundo: "No gobernaré con la señora Colau. Puedo gobernar con el PSC y con ERC", ha dicho.

Grau (Cs) ha asegurado que no firma "cheques en blanco" y quenunca va a "colaborar con Ada Colau", ha recalcado. El candidato del PP, Daniel Sirera, ha coincidido en que jamás hará "alcaldesa a la señora Colau".

La candidata de Barcelona en Comú, Ada Colau,  ha defendido su política de vivienda durante el debate de las elecciones del 28M. Además, ha cargado contra la derecha y contra las palabras recibidas denominándola como "alcaldesa okupa". "Yo no soy de derechas, soy socialdemócrata y me dedico a lo público", ha respondido el candidato Xavier Trias durante su turno de palabra ante quienes le han acusado de forma parte de ese espectro político.

El problema de la vivienda ha protagonizado el primer choque frontal entre PSOE y PP, al que se ha unido ERC, en el debate de RTVE de los candidatos a la Alcaldía de Barcelona.

Jaume Collboni (PSOE) ha prometido la construcción de "70.000 nuevas viviendas" y con una regulación de los precios del alquiler podrán acabar con el problema en la capital catalana.

Daniel Sirera (PP) se ha congratulado que el candidato socialista critique al Gobierno del que forma parte y considera que se pueden construir entre "40.000 y 50.000 pisos en la zona Franca" y Ernest Maragall (ERC) se ha postulado como el único capaz de "volver a poner a Barcelona en el centro" del debate.

Los candidatos a la Alcaldía de Barcelona han abierto el debate de RTVE haciendo balance de la legislatura, opinando sobre si la ciudad está mejor o peor que hace cuatro años.

Xavier Trías, de Junts, ha comenzado asegurando que Barcelona está "mucho peor. La gente que quería prosperar, venía. Y ya no es así". Anna Grau, de Ciudadanos, ha añadido que la ciudad "está más sucia y hay un problema de seguridad". En lo que ha coincidido Daniel Sirera, del PP, que además ha criticado con dureza a Colau: "Barcelona es la mejor ciudad del mundo, pero tiene el peor gobierno de la historia".

Ernest Maragall (ERC) ha tildado de "pacto de la vergüenza" el acuerdo de gobierno entre 'comunes' y el PSC. Ada Colau ha defendido que "está aumentado la seguridad" con más de 1.000 nuevos agentes de la guardia urbana y que la contaminación ha disminuido en un 30%.

  • Les enquestes electorals anticipen un empat tècnic de fins a quatre candidats
  • Els temes de carrer, com la seguretat, marcaran el perfil de les candidatures
  • Les eleccions municipals seran el diumenge 28 de maig