Una nova tempesta tropical amenaça el sud del Carib
- La màquina de tempestes tropicals sobre l'Atlàntic està molt activa, i en destaca la depressió tropical Two
- Els pròxims dies podria passar a ser tempesta tropical al sud del Carib, i dissabte assoliria la categoria 1 d'huracà, entraria per Nicaragua i s'anomenaria Bonnie
La màquina de tempestes tropicals sobre l'Atlàntic està molt activa. La temperatura de l'aigua de l'oceà ja està prou calenta per generar grans sistemes convectius. Actualment, hi ha un rosari de tempestes, però en destaca la depressió tropical Two que aquest dimecres ja es troba just enfront de les costes del nord de Veneçuela. També afectarà l'illa Margarida i les illes ABC, on el vent bufarà a ratxes de 80 i 90 km/h, són possibles pluges abundants i algunes inundacions locals.
Imatge del satèl·lit Meteosat aquest dimecres 29 de juny
L'huracà Bonnie podria arribar a finals de setmana
Segons les previsions del Centre Nacional d'Huracans, els pròxims dies, aquesta depressió tropical es convertiria en tempesta tropical al sud del Carib i afectaria les costes del nord de Colòmbia. Ara bé, en entrar en contacte amb les càlides aigües del mar caribeny, entre divendres i dissabte, es reactivaria. Llavors podria assolir la categoria 1 d'huracà i entraria per les costes de Nicaragua amb ventades de 120 km/h.
En cas de formar-se aquest huracà, s'anomenaria Bonnie. Seria el segon de la llista de noms d'huracans d'aquesta temporada.
Trajectòria de la tempesta tropical
Pluges molt abundants
Es tracta d'una situació potencialment perillosa, ja que també comportaria marea ciclònica i, per tant, fort onatge i una pujada del nivell del mar. A més, també s'esperen pluges molt intenses i abundants, superiors als 300 litres entre Nicaragua i Costa Rica. Tot plegat comportaria inundacions i esllavissades.
Precipitació acumulada fins diumenge (mm)