Enlaces accesibilidad

La psicologia en el disseny d'animació

  • Rubén Córdoba de Kotoc és director d'art
  • Crea personatges i escenaris que juguen amb la psicologia del públic
  • Recupera aquest episodi d'Helvètica dedicat a l'animació a RTVE Play Catalunya
Helvètica - Entrevista a Rubén Córdoba
Savina Muros

Associem els paisatges bucòlics a històries de fantasia, el color verd a personatges malvats i d'altres vinculacions que el cap fa automàticament quan mira una sèrie, joc o pel·lícula. La resposta a aquestes associacions és en l'ús de la psicologia en la creació de mons irreals i, en això, en Rubén Córdoba de Kotoc és un expert. És director d'art i la seva feina es basa a dirigir un equip i acabar de posar imatge a tot allò que comença sent narrativa: del disseny de personatges a talonatge final.

Disseny de Rubén Córdoba

Disseny de Rubén Córdoba RTVE Catalunya

Associacions cognitives

Desafío Champions Sendokai és una de les sèries en què ha treballat i serveix d'excusa per descobrir que "qualsevol disseny de personatge mai és gratuït". Tots tenen un rerefons i és així com, per exemple, en aquesta sèrie hi ha un personatge trist i melancòlic que té una piga sota l'ull. És una característica física que serveix com a metàfora d'una llàgrima. També explica que hi ha cares que, sense saber si aquell personatge és bo o dolent, s'associen a la bondat o a la maldat. De fet, per fer-ho encara més obvi, sovint utilitzen personatges històrics com a inspiració!

Disseny de Rubén Córdoba

Disseny de Rubén Córdoba RTVE Catalunya

L'arquitectura de l'animació

Gormiti és una de les altres sèries en què ha treballat. En aquest cas s'ha de parlar de redisseny. I és que l'empresa que dissenyava aquests personatges va contactar amb ells després de veure el seu treball a Desafío Champions Sendokai, ja que volien crear personatges que fossin de la mateixa qualitat. Per aquesta ocasió, van optar per dissenys menys juvenils i més cartoon. Deixant a banda el disseny de personatges, Córdoba també parla del disseny de la resta d'elements que formen part d'una sèrie: com els escenaris on viuen els personatges. Un dels seus somnis, ser arquitecte, es compleix, d'alguna manera o altra, cada vegada que Córdoba dissenya els espais de les sèries!