Energia mediterrània amb Els Catarres i el seus 'Diamants'
- El Catarres presenten el seu nou disc, 'Diamants'
- La banda d'Aiguafreda torna als escenaris després de tres anys allunyats
Han parlat del seu nou treball i han actuat en directe a 'Punts de vista'
Molts artistes corren el risc de convertir-se en uns one-hit wonder. Això passa quan treuen primeres cançons que aconsegueixen una popularitat extraordinària, però que al seu darrere no hi ha res més, i acaben desdibuixant la presència del mateix intèrpret. Tot i haver tingut un primer hit d'impacte, aquest no és el cas d' Els Catarres. La banda catalana ha demostrat sobradament que són molt més que una cançó. Ja fa una dècada que patrullen i ara han presentat el seu nou disc al programa 'Punts de vista' de Tània Sarrias
Inevitablement, després d'onze anys encara tenim tots a la seva 'Jenifer' al cap. I és que la cançó dedicada a aquesta jove de Castelldefels va sonar, i continua sonant, a les festes majors de tot el territori català. Un himne d'una generació que va donar a conèixer Els Catarres, però que no explica tota la carrera que han tingut després.
Els d'Aiguafreda publiquen ara el seu nou disc, 'Diamants', una proposta amb cançons per deixar anar la nostra eufòria continguda durant tants mesos. Han afirmat al programa que la previsió del disc era que sortís l'any 2021, però que finalment es va endarrerir fins al febrer passat.
““
Els Catarres presentaran 'Diamants' el 22 d'abril al Sant Jordi Club i aquest estiu giraran per tot Catalunya. Abans d'arrancar la seva gira de concerts, han regalat a 'Punts de vista' un petit fragment del disc, interpretant en directe el tema 'Honestament'
També han tingut temps per parlar de la seva aventura en el món de la literatura. La tardor del 2021 van publicar 'Els Catarres X', un llibre d'anècdotes dels 10 anys de carrera escrit pel periodista Jordi Basté. Han repassat algunes de les més curioses al programa amb Tània Sarrias.
Els Catarres no són flor d'estiu
Els Catarres van arribar l'estiu del 2011 i des de llavors no han parat de sonar. Han tingut l'escalfor del públic que els ha acompanyat durant tots aquests anys en els seus concertes en auditoris o envelats de Festa Major. Però també han tingut el reconeixement de la indústria musical. El seu darrer disc 'Tots els meus principis', es va endur dos premis Enderrock, com a millors artistes i millor disc de pop-rock, i també va ser nomenat "disc català de l'any" pels oients de Ràdio 4.
I és que el que va començar amb aquella 'Jenifer' de "Castefa" ha donat moltes voltes. No només per Catalunya, sinó que els ha fet sonar més enllà de la Franja. El seu estil mediterrani, la musicalitat de les seves composicions i l'esperit festiu de la seva posada en escena els va fer sonar als consagrats Concerts de Radio 3.
Els Catarres tenen encara molta corda. Tot i que encara no ens acompanyi el temps primaveral, l'Èric Vergés, el Jan Riera-Prats i la Roser Cruells són sempre la millor medicina musical per deixar l'hivern enrere!