Enlaces accesibilidad
Desmarcats

Entrevista a Helena Casas, ciclista olímpica

Notícies Desmarcats  
  • No podrà ser als Jocs de Tòquio, però lluitarà per ser a París
  • Entrevista al Desmarcats, amb Marc Martín | La 2 i Ràdio 4
Entrevista a Helena Casas, ciclista olímpica
Elia Danon Hidalgo

Avui al Desmarcats ens ha visitat Helena Casasciclista en pista en proves de velocitat. La vilasecana de 32 anys és especialista en keirin, una prova a l'sprint d'origen japonès. L'Helena va arribar a ser número 1 del món en aquesta modalitat a inicis d'aquest 2021 i actualment ocupa el sisè lloc del ranking mundial. Psicòloga de professió, va aconseguir un diploma olímpic als Jocs de Rio però malauradament no s'ha pogut classificar per als d'aquest estiu a Tòquio. En el seu palmarès hi ha també una plata en una Copa del Món de keirin i un bronze europeu.

El keirin, una competició d'estratègia

El keirin és un esport d'origen japonès, literalment traduït com a "anella de competició". és una forma de cursa on els ciclistes de pista corren cap a la victòria perseguint a contrarrellotge a una persona que va en un vehicle a motor o no. L'Helena ens ha explicat el seu origen: "Després de la Segona Guerra Mundial, quan no es podia apostar a les curses de cavall, es va començar a fer amb persones".

L'objectiu, París 2024

L'Helena, malauradament no s'ha pogut classificar per competir als Jocs Olímpics de Tòquio. Ara lluita per la següent cita olímpica, a la capital francesa: "No m'hauré adonat i ja serem a l'any 2023, les temporades passen volant", ha afirmat.

I és que malgrat no ser al Japó, la competició no s'atura per l'Helena. Té per davant una Copa de Nacions a Sant Petersburg, el Campionat d'Espanya i l'Europeu: "Anem dia a dia, perquè amb la pandèmia tot pot anar canviant. Però sí que és veritat que tinc un curs bastant complet", ha dit.