Vicenç García: "Santa Coloma es coneix arreu del món com el bressol del futbol sala"
- El Industrias Santa Coloma acollirà aquest cap de setmana la Copa del Rei de futbol sala, en directe per Teledeporte
- Entrevista al Desmarcats, amb Marc Martín | La 2 i Ràdio 4
Avui ens ha visitat al Desmarcats, Vicenç García. Esportista i empresari de Santa Coloma que va nèixer a Menorca, és el fundador i president de l'Industrias, que va començar com equip d'empresa el 1975 i ara és el club amb més antiguitat de la Lliga. Allò que va començar gairebé de broma es va convertir a poc a poc en una bogeria col·lectiva de la mà del germans Garcia Grau, Vicenç i Alfons. Aquest cap de setmana, l'Industrias Santa Coloma és l'amfitrió de la Copa de futbol sala. Ho podreu seguir, en directe, per Teledeporte.
El planter com a forma de vida
Perquè un club funcioni, han d'aprofitar tot el que poden oferir. A l'Industrias Santa Coloma tenen clar quina és la clau del seu èxit. "El planter", explica el Vicenç, "els fets i la històra ho diuen. De la nostra entitat han sortit jugadors internacionals. Els jugadors de la base són el factor més important del Industrias".
Per poder sobreviure i adaptar-se al ritme de creixement del futbol sala, l'Industrias ha hagut d'agafar-se a aquesta filosofia, la de potenciar els jugadors més joves: Han volgut que els nens de Santa Coloma creixéssin en un ambient esportiu i amb els valors del club. I, en un món on els diners importen molt, ells es consoliden com a club amb aquesta proposta: "El futbol sala ha fet un canvi gegant. És molt difícil competir amb les possibilitats econòmiques dels demés clubs. Per sort, som a Santa Coloma això volem potenciar la base", ha afegit.
Un premi a una gran trajectòria
L'Industrias Santa Coloma acollirà aquest cap de setmana la Copa del Rei, un fet insòlit. Mai Santa Coloma havia estat ciutat organitzadora. A més, l'equip estarà present en aquesta fase final: es veuran les cares amb l'Inter. Per a Vicenç García, l'equip de Javi Rodriguez és la "caputxeta" de la competició. Un premi, amb l'ajuda inesperada de la pandèmia: "Ens ha permès complir uns requisits per poder acollir la Copa, com el tema de la capacitat del pavelló", ha afirmat.