Aleix Casanovas: "Minimitzar els efectes del jet-lag és una de les parts més importants de la meva feina"
- Aleix Casanovas és preparador físic del pilot de Fórmula 1 George Russell
- Entrevista al Desmarcats, amb Marc Martín | La 2 i Ràdio 4
Després de la victòria de Lewis Hamilton al Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1 hem volgut parlar amb Aleix Casanovas perquè ens expliqui quina és la preparació física que es duu a terme amb un pilot professional.
Conseqüències físiques després d'un Gran Premi
El treball físic dels pilots és bàsic no només pel fet d'estar asseguts dins del cotxe en un moment de màxima pressió , sinó també per evitar lesions durant les curses. El dia després d'un Gran Premi apareixen agulletes, "sobretot al coll". Un Gran Premi com el del Circuit de Barcelona-Catalunya és "dels més durs de l'any" especialment "el revolt número 3". Allà es pateix molt del coll i "acaba força tocadet".
"Els pilots d'abans fumaven i bebien abans i després de la sortida"
La Fórmula 1 ha canviat i amb ella els seus cotxes. "Les forces al coll i al tronc són més altes" per part dels pilots i això afecta a "la capacitat cardio-respiratòria" perquè "ha de ser molt alta per la tensió de conduir sempre al límit". "Fa uns anys vèiem imatges de pilots fumant abans i després de la sortida i ara això no passa"
La importància del jet-lag
Els pilots i els seus equips han de fer viatges molt llargs per tal de disputar els Grans Premis. "El jet-lag es nota en l'humor i en el rendiment. Ens adaptem una mica abans d'anar al lloc o del canvi horari que tindrem. Durant els vols fem moltes estratègies per adaptar-nos al que vindrà i quan estem allà tornem a fer estratègies. Segurament és una de les parts més importants de la meva feina".