Enlaces accesibilidad
Sense ubicació encara

El Ministeri d'Indústria impulsa amb Seat i Iberdrola la primera fabrica de bateries elèctriques d'Espanya

  • La ministra d’Indústria, Reyes Maroto, puntualitza que "a prop de Martorell" vol dir Espanya
  • El comitè d'empresa veu "positiu" l'anunci però mostra cautela de cara a la fabricació d'un vehicle 100% elèctric
  • El Govern assegura que "és una molt bona notícia pel futur de la indústria del cotxe elèctric a Catalunya"

Per
La primera planta de bateries per cotxes estarà a prop de SEAT a Martorell

El Govern central crearà un consorci públic-privat, amb Seat-Volkswagen i Iberdrola, obert a altres socis, per a fer tirar endavant la primera fàbrica de bateries elèctriques a Espanya. Ho va anunciar aquest dijous la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, però sense concretar la seva ubicació. Només va avançar que seria "a prop de Martorell". Hores després va matisar, que amb aquesta afirmació volia dir que no caldria importar bateries de la Xina, perquè es fabricarien a Espanya, però sense concretar a on.

El Govern, Seat i Iberdrola montaran la primera planta de bateries a prop de Martorell | Climent Sabater - Ràdio 4

Visita del Rei i Sánchez a SEAT

L'anunci ha arribat només unes hores abans de la visita a Seat del Rei Felip VI i del president del Govern, Pedro Sánchez. Una convocatòria que es va ajornar al desembre per la quarantena del cap de l'executiu. De forma oficial, la visita és pel 70è aniversari del fabricant espanyol, però es podria anunciar la fabricació a Martorell del nou elèctric de Volkswagen i l'electrificació de la planta amb fons europeus. Cap membre del govern de la Generalitat hi participarà en aquest acte, com a protesta per la presència del Rei.

Compromís per liderar l’automoció

En la seva intervenció en el 28 Congrés Federal UGT-FICA, Maroto ha avançat que aquest consoci formarà part del primer dels Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) que té com a objectiu la transició cap al vehicle elèctric i connectat". Així, el projecte "permetrà desenvolupar un conjunt d'actuacions que garanteixin que existeixin a Espanya les infraestructures, instal·lacions i mecanismes necessaris per a fabricar de manera autònoma i competitiva un vehicle elèctric connectat complet.

Maroto ha indicat que, amb aquest projecte, Espanya reafirma "el seu compromís de ser líder" en el vehicle elèctric i que permetrà la integració de tota la cadena de valor, permetent a la planta de Seat a Martorell comptar amb una fàbrica de bateries a prop.

El comitè de Seat adverteix que el cotxe 100% elèctric "no està lligat"

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero (UGT), veu "positiu" l'anunci, però ha rebut al mateix temps amb cautela la notícia. Carnero adverteix que la seva informació és que la ubicació encara "no està decidida", que el grup Volkswagen ho decidirà al novembre i, tot i que es "va en la bona línia, encara no està lligat".

"Molt bona notícia pel futur de la Indústria del cotxe èlèctric a Catalunya

Fonts del departament d'Economia de la Generalitat, que lidera Pere Aragonès, han assegurat a Efe que l'anomenat "Battery Hub", centrat en potenciar les bateries elèctriques, era precisament un dels 27 projectes emblemàtics que la Generalitat va presentar al Govern per a optar als fons europeus, i que el Govern mantenia converses amb La Moncloa per seguir l'evolució de projectes clau com aquest.

El secretari general del departament d'Economia, Albert Castellanos, ha titllat de "molt bona notícia per al futur de la indústria del cotxe elèctric a Catalunya". En aquesta línia, ha assegurat que la indústria del cotxe elèctric a Catalunya és un dels projectes prioritaris del Govern, en el marc dels fons europeus Next Generation.