La millora de l'atur es trenca al juliol: torna a pujar la xifra de desocupats aquest juliol a Catalunya per primera vegada des de fa 14 anys. El decret de mesures d'estalvi energètic neix amb certa controvèrsia política: Barcelona dona suport a la limitació i demana a Ayuso solidaritat. Pere Aragonès convida a la CUP i als comuns a pactar els pressupostos "de xoc" per afrontar els "temps difícils que venen". Les reserves hídriques continuen baixant. Els embassaments de les conques internes estan al 43% i tenim la meitat de reserves d'aigua que l'estiu passat. La DO Penedès comença a veremar més aviat que mai per la sequera Els Mossos d'Esquadra investiguen 23 denúncies per punxades a tot Catalunya. Un senglar ataca una nena de 10 anys i la fereix a la cama a Cadaqués.
Els embassaments de les conques internes estan al 43% i tenim la meitat de reserves d'aigua que l'estiu passat. Una trentena de municipis de Catalunya depenen de la pluviometria. A Vilanova de Meià ja apliquen restriccions. De les 23 h a les 8 d'aquest matí no ha sortit aigua de les aixetes
Els Mossos d'Esquadra ja investiguen 23 denúncies per punxades a tot Catalunya. Una de les últimes a Viladamat, a l'Alt Empordà. Segons l'Ajuntament, la noia era a la festa major i una persona desconeguda l'hauria punxat tot i que els informes clínics detallen que no hi va haver cap submissió química.
El juliol va sumar 3.310 nous desocupats a les llistes del Servei d'Ocupació de la Generalitat, sobretot del sector serveis i l'educació, després de 5 mesos de baixada. Tot i empitjorar, la xifra total d'aturats baixa un 16% en el darrer any.
Mentrestant, l'afiliació manté el creixement amb 13.306 nous ocupats. Aquest extrem fa parlar al Govern català de la millor autonomia de l'Estat per afrontar les incerteses econòmiques com la inflació que s'apropen, segons el secretari de Treball, Enric Vinaixa.
La verema avançada a juliol per la sequera
- Diversos cellers de la DO Penedès comencen més aviat a collir el raïm per la sequera
- El Consell Regulador preveu una reducció de la collita del 20%, tot i que no hauria d’afecta la qualitat
- El míldiu del 2020 i la falta de pluges arrossegada des de l'any passat provoquen falta d'estoc
- TMB aprofita per fer tasques de renovació a la línia L3, i les obres de l'L5 entren en una nova fase
- Es tallarà el servei del Funicular de Vallvidrera durant gairebé 20 dies d'agost
La millora de l'atur es trenca al juliol
- L'atur puja en 3.310 persones i el nombre total de registrats a les oficines d'ocupació se situa els 341.391 inscrits
- En el darrer any l'atur ha baixat en 66.923 persones (-16,4%)
- Els sindicats atribueixen l'alentiment a la pèrdua de poder adquisitiu per culpa de la inflació
Nace un nieto de Copito de Nieve, el gorila blanco que vive sus últimos días enfermo por un cáncer de piel que ya se la ha operado en varias ocasiones. El etólogo Jordi Sabater Pi explica cómo se le descubrió en Guinea. Reportaje para La 2 Noticias emitida el 18/11/2003.
El fenomen Motomami de la cantant Rosalía arriba a totes les edats. 'Despechá' s'ha colat a la residència Danae de Badalona i el vídeo acumula prop d'un milió de visualitzacions a les xarxes socials. Ara, demanen que la catalana les visiti per ballar juntes al ritme del seu nou disc.
Entrar a un comerç, oficina o transport públic i que faci massa fred a l'estiu ja no haurà de passar. El Consell de Ministres aprova que l'aire condicionat no pugui estar per sota dels 27 graus. És una de les mesures per fomentar l'estalvi energètic. Queda per veure com es controlarà la seva aplicació.
Tres noves denúncies per punxades a discoteques de Barcelona i Salou aquest cap de setmana. Se sumen a les 17 que ja investiguen els Mossos d'Esquadra. A banda del nou protocol de la Generalitat, alguns locals ja apliquen registres a homes. Els Mossos detenen a Canet de Mar un monitor de colònies per un presumpte doble abús sexual.
Com cada final de curs, damunt la taula hi ha el debat sobre si cal o no fer deures durant les vacances. Milers d'infants en risc d'exclusió social gaudeixen de les colònies de la Fundació Pere Tarrés.
Jules Koundé signa amb el Barça per les properes 5 temporades. El nou central blaugrana ha reconegut que tenia una oferta del Chelsea, però que Xavi el va convèncer de venir a Barcelona. Joan Laporta confia a poder inscriure aviat a Koundé i a la resta de fitxatges.
Els comerços, obligats a baixar els aires condicionats
- Els aires condicionats de comerços, oficines i transports públics no podran baixar dels 27 graus a l'estiu
- Molts establiments veuen difícil poder aplicar la mesura perquè no tenen portes adaptades
- Per alguns comerços, que acostuma a tenir l'aire a 22 o 23 graus, suposa un reclam per seduir els compradors
A l'estiu, l'aire condicionat no podrà estar a menys de 27 anys. En canvi, a l'hivern, la calefacció no podrà superar els 19. És una de les mesures que aprova el Consell de Ministres amb l'objectiu de reduir el consum energètic. Una iniciativa que suposa un canvi en alguns establiments.
Un bon exemple és aquesta botiga de la Rambla de Sabadell on ara a l’estiu tenen sempre l’aire condicionat a 21°. Amb aquesta nova mesura l’hauran d’augmentar 5 graus més. En el cas de la calefacció a l’hivern la tenen a 23°, i, per tant, l’hauran d’abaixar 4 graus.
Per una banda, els propietaris veuen amb bons ulls aquesta nova mesura. Diuen que d’aquesta manera es contribueix a reduir el consum energètic i a lluitar contra el canvi climàtic. Però, veuen complicat aplicar aquestes temperatures al seu establiment, ja que només disposen d’un aire condicionat en tot l’espai i el fet de no tenir portes fa que marxi l’aire constantment.
Botigues com aquesta hauran de mantenir, a més, les portes tancades. Un canvi de temperatura que també arriba al transport públic.
Entrar a un comerç, oficina o transport públic i que faci massa fred a l'estiu ja no haurà de passar. El Consell de Ministres aprova que l'aire condicionat no pugui estar per sota dels 27 graus. És una de les mesures per fomentar l'estalvi energètic. Queda per veure com es controlarà la seva aplicació.
Tres noves denúncies per punxades a discoteques de Barcelona i Salou aquest cap de setmana. Se sumen a les 17 que ja investiguen els Mossos d'Esquadra. A banda del nou protocol de la Generalitat, alguns locals ja apliquen registres a homes. Els Mossos detenen a Canet de Mar un monitor de colònies per un presumpte doble abús sexual.
Com cada final de curs, damunt la taula hi ha el debat sobre si cal o no fer deures durant les vacances. Milers d'infants en risc d'exclusió social gaudeixen de les colònies de la Fundació Pere Tarrés.
Jules Koundé signa amb el Barça per les properes 5 temporades. El nou central blaugrana ha reconegut que tenia una oferta del Chelsea, però que Xavi el va convèncer de venir a Barcelona. Joan Laporta confia a poder inscriure aviat a Koundé i a la resta de fitxatges.
- Està previst que aquest dilluns es pugui remolcar el vehicle accidentat fins a la carretera
- No tots els ferits, oficialment un total de 23, han rebut l'alta
- El camí per on circulava l'autocar és molt estret i el terra estava tou per les pluges dels últims dies
Milers d'infants en risc d'exclusió social gaudeixen de les colònies de la Fundació Pere Tarrés
- La Fundació preveu becar uns 6.000 infants, adolescents i joves al llarg de tot l’estiu, un 10% més que l’any passat
- Es duran a terme 21 torns de colònies per a més de 900 infants i 12 casals d’estiu per a uns 500
- Un 78% dels becats viuen en risc de pobresa o exclusió social
La Fundació Pere Tarrés preveu becar enguany uns 6.000 infants, adolescents i joves al llarg de tot l'estiu, un 10% més que l'any passat.
Ja són 19 les denúncies per punxades en discoteques a Catalunya, dues més aquest cap de setmana. D'aquestes, set han estat a Barcelona. La conselleria d'Igualtat i Feminismes demana tranquil·litat davant l'augment de denúncies i assegura que ara, després de l'entrada en funcionament aquest cap de setmana d'un protocol d'acompanyament a les víctimes, "tothom sap com actuar".
- L’Ajuntament de Barcelona inicia el desplegament de gairebé 200 microparades de taxi a tota la ciutat
- L'objectiu és reduir els desplaçaments dels taxis buits i minimitzar, així, els problemes de trànsit i de contaminació
- Es treballa de forma paral·lela amb el nou servei Picmi Taxi, que permetrà reservar un viatge prèviament
- Ja són 20 les denúncies per punxades en espais d'oci a Catalunya, dues més aquest cap de setmana
- La conselleria d'Igualtat demana no generar "alarma social" i valora positivament el nou protocol d'acompanyament a les víctimes
- Cap de les denúncies per punxades es relaciona amb posteriors agressions o abusos sexuals
Comença la reconstrucció al Pont de Vilomara
- L'ajuntament impulsa una jornada benèfica per recollir diners pels afectats
- L'incendi de mitjans de juliol va cremar unes 1.750 hectàrees i va destruir una vintena de cases