FRANCESCA PUIG L'Any Espriu comença el 23 de gener amb un acte al Palau de la Música Catalana. Com que el 2013 fa -farà al juliol- 100 anys del seu naixement a Santa Coloma de Farners, es vol retre homenatge al poeta de Sinera, popularitzar-ne els versos, recordar publicacions que potser fa temps que no llegim.
La mateixa setmana que ha començat l'homenatge oficial se n'han recitat poemes -si més no, breument, versos- al Parlament de Catalunya, i no pas per lírica, sinó per política.
Ha estat al debat previ a la votacio de la Declaració de Sobirania de Catalunya. S'afegiria el poeta a manifestacions, crides, proclames com les que sentim aquests dies...? No sabem a quines i com del cert, però de ben segur que no restaria pas indiferent. Les seves paraules -com les de tot bon poeta- són inmortals en la forma i el fons, per a Sinera, per al país, per a la pell de brau.
A TVE Catalunya anirem recuperant durant tot aquest any les diferents peces que són al nostre arxiu d'imatges.
En primer lloc recordem el programa Vosté pregunta, amb Joaquim Maria Puyal presentant, entrevistant i moderant les breus converses entre el seus convidats i els espectadors. En aquesta ocasió, amb Salvador Espriu. El programa es va emetre el 16 de febrer del 1984...
Al programa Els camins de la calma, TVE Catalunya ha voltat per tot el país i ha retratat espais i històries. En el capítol que presentem, una biografia d'Espriu que ens du fins a la seva tomba al cemetiri d'Arenys. El capítol és dedicat a més a dues escriptores: Víctor Català i Rosa Leveroni.
Per la seva part, el programa Moments ens acostà a la producció Lletres catalanes que tantes obres de teatre va oferir als espectadors en la primera televisió en català.
I finalment, i aquest cop en castellà, Joaquín Soler Serrano, mestre de l'entrevista, parlant de la poesia i la vida amb Salvador Espriu. L'emissió es va fer el 19 de desembre del 1976. Gaudiu-ne!