Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Els 9 líders independentistes condemnats per la causa de l’1-O no hauran de tornar a la presó. El Tribunal Suprem ha rebutjat aquest dijous tots els recursos contra els indults concedits al juny de l'any passat.

La secció cinquena de la sala tercera del contenciós-administratiu entén una falta de legitimació de formacions com el PP o Vox per a recórrer. D'aquesta manera, la majoria dels magistrats estimen les al·legacions prèvies formulades per l’Advocacia de l’Estat.

Segons ha precisat la sala, el contingut íntegre de les actuacions es coneixerà els pròxims dies. Es pot presentar un recurs de súplica contra aquesta decisió.

S’ha arribat a un acord polític entre ERC, Junts i CUP amb la PAH per recuperar algunes de les mesures socials de la llei d'habitatge anul·lades pel tribunal Constitucional. La norma vol frenar els desnonaments a Catalunya i recupera l’obligació de mantenir el lloguer social a famílies vulnerables.

El Govern assumirà així el lloguer de famílies en risc de desnonament en el cas que el propietari no sigui un banc o un fons d'inversió.

El Tribunal Suprem rebutja tots els recursos presentats contra els indults dels condemnats pel procés. L'Alt Tribunal considera que cap dels recurrents, entre els quals hi ha el PP, Vox i Ciutadans, està legitimitat per interposar accions legals contra aquesta mesura.

Ja hi ha més de 111.000 alumnes confinats a Catalunya. Un degoteig constant de contagis que tensiona famílies, escoles i empreses. Avui s'han declarat 50.000 casos nous. Mentrestant, aquesta mitjanit s'acaba el toc de queda, però Salut assegura que no és moment de reobrir l'oci nocturn.

La polèmica de les llicències per edat trenca la confiança a la Mesa del Parlament. Ho assegura la vicepresidenta segona, Assumpta Escarp, que també parla d'ocultació d'informació per part de la presidenta Borràs.

Recorrem les zones més afectades pel temporal Gloria. 2 anys després n'hi ha que encara no s'han recuperat ni han rebut els ajuts promesos.