Enlaces accesibilidad
Entrevista al Cafè d'Idees

Albiol diu que "no ha de ser descartable" pactar una moció de censura a Pedro Sánchez amb Junts

  • L'alcalde de Badalona demana a Sánchez que sigui "coherent" si defensa el boicot a Israel
  • Garcia Albiol revela quina és la seva relació amb el president Illa: "Hem de passar de les paraules als fets"
Cafè d'idees - Albiol diu que "no ha de ser descartable" pactar una moció de censura amb Junts
CAFÈ D'IDEES - RTVE.cat

L'alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, no descarta un acord del PP amb Junts per una moció de censura contra el govern de Pedro Sánchez. Segons ha explicat en una entrevista al Cafè d'Idees, tots dos partits tenen punts en comú: "Coincidim amb temes econòmics puntuals".

En una entrevista al 'Cafè d'idees' | La 2 i Ràdio 4, Albiol afegeix que no és normal portar tres anys sense pressupostos generals en referència al govern de Sánchez. Segons ell, s'haurien de convocar eleccions anticipades: "Tenim un Govern que no governa ni fa lleis, només concessions als seus socis. L'únic objectiu de Sánchez és resistir".

Així i tot, el dirigent popular ha explicat que és poc probable el suport de Junts a una moció de censura perquè considera que els de Puigdemont s'estan aprofitant de la debilitat política del govern central: "Saben que no trobaran un president al qual puguin esprémer tant com a Sánchez".

No m'agrada barrejar la política amb l'esport

En el context de la picabaralla política després de la cancel·lació de La Vuelta, Xavier Garcia Albiol s'ha posicionat en contra del suport de l'executiu a les manifestacions que van boicotejar la competició: "Em sembla impresentable l'actitud del Govern d'Espanya. No m'agrada barrejar política amb esport".

En aquesta línia, l'alcalde de Badalona tampoc està d'acord amb la retirada d'Espanya d'Eurovisió si Israel hi participa perquè, argumenta, no és una decisió lògica: "Han parlat de Gaza molts mesos, però, de moment, el Govern no ha deixat de comprar armes. Qui defensa els boicots ha de ser coherent". I afegeix: "Per aquesta regla de tres, hauríem de deixar de donar suport als equips de futbol que tenen relacions amb Israel".

Sobre si el país hebreu està cometent un genocidi a Gaza, el dirigent popular ha clarificat: "Si hi ha un organisme de l'ONU que ho diu, no seré jo qui ho desmenteixi". Tot i això, Albiol considera que el govern israelià "s'equivoca en l'estratègia" perquè "el que està passant és una barbaritat".

"Tenim un problema amb la multirreincidència"

L'alcalde de Badalona ha afirmat que no està d'acord "amb el fet que es generalitzi" sobre la immigració: "Una persona no és una inadaptada pel fet de ser musulmana". D'aquesta manera, ha volgut marcar distàncies amb als plantejaments de Vox i Aliança Catalana. Tot i això, Albiol ha fet una crítica a la gestió del Govern sobre migració: "No pot ser que entri absolutament tothom al país sense cap mena de control. Se'ns colen autèntics professionals de la delinqüència".

En aquesta línia, Albiol considera que "hi ha un problema d'inseguretat amb una part de la immigració". En concret, Albiol insisteix que hi ha "un problema amb la multirreincidència". "Com pot ser que hi hagi persones amb 60 detencions? Hi ha persones que venen a aprofitar-se d'un sistema massa generós amb els delinqüents", ha sentenciat.

Preguntat per la seva relació amb el president Illa, l'alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol pensa que "haurien de passar de les paraules als fets": "Carinyitos me'n fa molts, però no passem a materialitzar el carinyitos, no anem més enllà de carícies". Això no obstant, Albiol revela que hi ha conselleries, com Interior o Empresa, amb les quals l'Ajuntament de Badalona té "una relació molt fluida".