Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

És la intervenció de Xavier García Albiol, que ha obert el torn de la tarda al Parlament. Després li tocarà parlar a la CUP i a Junts pel Sí. I cap a les 7 de la tarda els diputats votaran. Com se sap des de fa dies, Puigdemont obtindrà la confiança de la Cambra gràcies al suport dels cupaires, que li donaran temps mentre es preparen per negociar els pressuspostos./ Ña segona jornada del debat de la qüestió de confiança al Parlament no està oferint gaires novetats. Els grups que han parlat fins ara han rebutjat, amb matissos, l'anunci de Puigdemont que convocarà un referèndum d'aquí un any, hi hagi acord amb l'estat o no. El líder del PP català ha assegurat que no es farà cap referèndum i insta a Puigdemont a proposar reformes de la Constitució possibles./ Al matí, la primera en intervenir ha estat Inés Arrimadas, de Ciutadans. La cap de l'oposició ha retret a Puigdemont que troni al referèndum de mai acabar, ha dit, i l'ha acusat de prendre el pèl als catalans, partidaris del procés o no. En la seva rèplica, Puigdemont li ha dit que la pitjor presa de pèl és no complir els programes. Les acusacions mutues han estat constants./ Més conciliador ha estat el portaveu de Catalunya Sí que es Pot.

  • Demà, el president Puigdemont coincidirà amb Rajoy a Porto, a Portugal, a la inauguració d'una exposició, però la resposta del Govern a Puigdemont no s'ha fet esperar. La vicepresidenta en funcions avisa que la unitat d'Espanya està blindada i que cap govern permetrà la independència de Catalunya.../ Mentre a Catalunya es debat sobre el posible referèndum d'independència, al PSOE el caos s'ha apoderat del partit i ara mateix no està clar qui el dirigeix. De moment Pedro Sánchez encapçala una executiva on només queden els seus fidels, i que aquest matí ha acordat conovocar un congrés al novembre i primàries a l'octubre. El crítics que ahir van dimitir ja NO han assistit a la reunió perquè consideren obliguin a crear una gestora provisional i aquest matí han intentat posar-la en marxa. la dirigiria Verònica Pérez, presidenta del Comitè Federal, propera a Susana Díaz, però no ha estat rebuda per ningú.
  • El Barça ja és líder en solitari del seu grup de la Champions després de remuntar un partit molt disputat a Möenchengladbach.
  • Fa set anys que va morir el gran "cantaor" Enrique Morente... però la seva memòria continua ben viva en molts vessants del flamenc. Un d'ells el que protagonitzaran avui i demà a la Sala Apolo Pepe Habichuela, guitarrista i amic durant 30 anys de Morente, i els dos membres més joves de la saga: Kiki i Soleà Morente.

Carles Puigdemont tindrà aquesta tarda la confiança del Parlament gràcies als vots de la CUP. Avui escoltem la rèplica dels partits a la seva intenció de convocar un referèndum d'aquí un any sigui acordat amb l'estat o no. Ciutadans i PSC li han demanat que rectifiqui i li han recordat que les seves intencions no porten enlloc. Iceta ha fet una apel·lació a que ajudi a formar una alternativa a Rajoy. Més conciliadors, Catalunya si que es pot, que votarà no, però que estan disposats a negociar un referèndum consensuat.

El més difícil del dia és preveure com acabarà la situació al PSOE. Ara mateix hi ha dos versions sobre qui dirigeix el partit. Pedro Sánchez afirma estar la front d'una direcció amb 17 membres ja que els altres 17 van dimitir ahir. Els crítics consideren que les dimissions obliguen a crear una gestora provisional i posar al capdavant del partit la presidenta del Comitè Federal, propera a Susana Díaz, que avui ha anat a Ferraz però no ha sigut rebuda per ningú.

3 de cada 10 persones més grans de 65 anys viuen soles a Barcelona.  A les portes del dia de la gent gran ens recorden la importància de mantenir l'activitat per no aïllar-se.

Una de cada 4 defuncions a Catalunya són conseqüència de les malalties del cor.  Avui, dia mundial del cor, els experts i afectats en recorden la necessitat de tenir hàbits de vida saludables per tal d'evitar aquest tipus de dolències.

El Barça guanya al camp del Borussia Monchengladbach per 2 a 1 i se situa líder en solitari del seu grup de la Champions.  Els blaugrana no van fer un partit brillant però van remuntar a la segona part gràcies als gols d'Arda Turan i Piqué.

QÜESTIÓ DE CONFIANÇA. C'S I PSC CRITIQUEN LA IDEA DE FER UN REFERÈNDUM, CSQP ES MOSTRA DISPOSADA A NEGOCIAR.

LA CRISI DEL PSOE. ELS DOS SECTORS ENFRONTATS AFIRMEN QUE TENEN EL CONTROL DEL PARTIT.

EVITAR L'AÏLLAMENT. 3 DE CADA 10 PERSONES MÉS GRANS DE 65 ANYS VIUEN SOLES A BARCELONA.

DIA MUNDIAL DEL COR. ELS EXPERTS ENS RECORDEN LA NECESSITAT DE TENIR UNS HÀBITS SALUDABLES PER EVITAR MALALTIES.

VICTÒRIA D'ESTRATÈGIA. EL BARÇA GUANYA PER 2 A 1 AL CAMP DEL BORUSSIA I JA ÉS LÍDER DE GRUP.

El presidente de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anunciado en su discurso en el debate de la cuestión de confianza, que las "estructuras" para la "desconexión" del Estado español estarán listas a finales junio de 2017 y que en septiembre se convocará un referéndum sobre la indepedencia. La CUP ha asegurado tras el discurso que están "en eplena sintonía" con el anuncio, mientas que Catalunya Sí que es Pot ha respaldado que se vuelva a la vía de buscar un referéndum pactado con el Estado. Ciudadanos, el PSC y el PPC han mostrado su oposición frontal al plan anunciado por el presidente catalán.

Comencem el repàs de les noticies més destacades d'aquest dimecres 2 de setembre...i de seguida en destriarem les claus des dels nostres faristols d'analisi...avui amb Joaquim Coll, Olga Ruiz i Toni Aira.

En un discurs d'1 hora, el president ha reivindicat un referendum acordat amb l'Estat, però si no es possible diu que l l'estiu de l'any que ve Catalunya tindrà apunt les estructures d'estat per desconnectar-se d'Espanya i ho farà amb un referendum d'independencia.

Per Ciutadans, PSC i PP és una irresponsabilitat que el president pretengui continuar endavant amb el seu full de ruta i l'acusen de donar l'esquena als problemes reals dels catalans.

I mentrestant a Ferraz, nou gir dels esdeveniments que podria precipitar la caiguda de Pedro Sánchez...17 membres de l'executiva federal del PSOE, entre els quals Ximo Puig i Emiliano García Page, han presentat aquesta tarda la seva dimissió.

Nova operació contra el terrorisme islamista. La Policia Nacional ha desarticulat una cèl·lula jihadista considerada perillosa que es dedicava a fer propaganda radical a través de la xarxa i a captar futurs combatents del DAESH. Dels 3 detinguts a Espanya, un ha estat a Barcelona i l'altre a Canovelles.

6 de cada 10 majors de 65 anys a Catalunya tenen dificultats per arribar a fnal de mes. I d'aquest 60%, la majoria pateixen alguna privació material, com no poder menjar carn o peix cada dia, no anar de vacances o no poder pagar la hipoteca o el lloguer.

  • A punt de que comenci el debat sobre la qüestió de confiança a Carles Puigdemont, que aquesta tarda es limitarà a la intervenció del president de la Generalitat. Puigdemont, que té assegurada la continuïtat en el càrrec gràcies al suport anunciat de la CUP, haurà de desvetllar quin camí pensa emprendre per culminar el procés independentista.
  • El president del Tribunal Superior de Catalunya, Jesús María Barrientos, ha declinat la medalla al mèrit policial que concedeix el Ministeri de l'Interior cada any.
  • És el moment de la detenció de dos integrants d'una perillosa cèl·lula jihadista que operava a Espanya i altres països europeus fent tasques de propaganda i captació de joves a través d'Internet. Un l'han detingut a Canovelles i l'altra a Barcelona.
  • L'operació de la Policia Nacional forma part d'una actuació conjunta a Espanya, Alemanya i Bèlgica , contra una cèl·lula que estava a l es ordres de l'autoproclamat 'Estat Islàmic i que, segons el ministeri suposava una amenaça greu i concreta per a la seguretat.
  • I els Mossos han desarticulat un grup organitzat molt especialitzat en rebentar caixes fortes amb mètodes sofisticats. Els tres detinguts , que ja son a la presó , robaven empreses immobiliàries. Un cop coneixien les mesures de seguretat tornaven en cap de setmana amb les eines adequades. Unes vegades feien un butrón, altres les obrien fonent el metall. El cervell era de Madrid i tenia una trentena d'antecedents per fets similars. Els imputen una desena de fets en els darrers 4 mesos arreu de Catalunya.
  • El Barça disputa avui a Monchengladbach el primer partit de Champions fora de casa i sense Leo Messi. Després de les golejades al Cèltic i a l'Sporting els de Luis Enrqiue volen continuar la bona ratxa a Alemanya, un país on no han aconseguit cap victòria en les darreres sis visites. Rebem la crònica d'en Jordi Jané.
  • El gènere musical s'instal·la aquests dies als escenaris barcelonins. A la cartellera coincideixen espactacles de Dagoll Dagom i de La Cubana. I ara s'afegeix el Teatre Nacional, que obre temporada amb la primera sarsuela escrita en català, el 1858, per Josep Anselm Clavé, fundador dels Cors Clavé.

En un parell d'hores arranca al Parlament de Catalunya la primera qüestió de confiança a la que se sotmet un president de la Generalitat. Carles Puigdemont arriba a aquesta situació després que el govern fos incapaç d'aprovar els pressupostos. Ara, sembla que té garantit el suport de la CUP. En el seu discurs d'avui s'espera que defineixi els nous passos que pretén donar en el procés independentistes i veurem sí aposta pel referèndum acordat o per l'unilateral que li exigeixen els cupaires.

L'actualitat ve marcada també per les declaracions de Felipe González afirmant que Pedro Sánchez li va dir que el PSOE s'abstindria en la segona volta de la investidura de Rajoy i per l'operació de la Policia Nacional que ha permès desarticular una perillosa cèl·lula jihadista que es dedicava a fer propaganda radical a través de la xarxa i a captar futurs combatents del DAESH.  Dels 3 detinguts a Espanya, un ha estat a Barcelona i l'altre a Canovelles.

Per butrons com aquest entraven els tres membres d'un grup que robava empreses immobiliàries, amb les que contactaven prèviament fent-se passar per tècnics de telefonia. Amb eines molt sofisticades aconseguien obrir les caixes fortes per buidar-les. En quatre mesos van robar a una desena d'empreses a Catalunya. Tots tres estan a la presó.

El Barça defensa aquest vespre el lideratge del grup de la Champions al camp del Borussia Monchengladbach.  Els blaugrana estan en ratxa com a visitants però no se'n refien d'un equip alemany que ha guanyat els últims 11 partits a casa. Arda i Rafinha es juguen el lloc de Messi en l'onze de gala.

A mitjanit arribava la bogeria per Harry Potter a Barcelona. Són els primers cinquanta afortunats en adquirir el nou capítol de la saga en les seves edicions en català i castellà. Porta per títol "Harry Potter i el llegat maleït" i en aquesta ocasió no és una novel·la si no una obra de teatre. Uns canvis que no semblen importar els seus seguidors que avui disfruten de les noves aventures del mag.

QÜESTIÓ DE CONFIANÇA. S'ESPERA QUE PUIGDEMONT DEFINEIXI ELS PASSOS QUE SEGUIRÀ EL PROCÉS INDEPENDENTISTA.

OPERACIÓ ANTIJIHADISTA. 2 DETINGUTS A CATALUNYA PER FORMAR PART D'UNA CÈL·LULA QUE DIFONIA PROPAGANDA A LA XARXA.

LLADRES ESPECIALITZATS. BUIDAVEN LES CAIXES FORTES D'EMPRESES IMMOBILIÀRIES. EL CAP DEL GRUP TENIA UNA TRENTENA D'ANTECEDENTS.

PROVA SENSE MESSI. EL BARÇA VISITA EL BORUSSIA PARK AMB L'OBJECTIU DE SEGUIR LÍDER DE GRUP.

NOVES AVENTURES. ARRIBEN LES EDICIONS EN CATALÀ I CASTELLÀ DE "HARRY POTTER I EL LLEGAT MALEÏT".

El secretario general del PSC, Miquel Iceta, cree que el planteamiento del presidente de la Generalitat de Cataluña, Carles Puigdemont, es mantener la hoja de ruta independentista, por lo que dice que no va a votar a favor ni se va a abstener en la cuestión de confianza. Sobre si todavía es posible una abstención del PSOE para facilitar la formación de Gobierno, dice no ver la capacidad en Pedro Sánchez de en unos días "dar un giro de 180º". "Sabremos encontrar entre todos cual es la solución o la propuesta que convenga a la población española", ha subrayado sobre el próximo comité federal del partido (28/09/16).

El líder del PP catalán, Xavier García Albiol, cree que el Parlament vivirá este miércoles un nuevo episodio de lo que considera un "disparate político" durante la cuestión de confianza a la que se enfrenta el presidente de la Generalitat, Carles Puigdemont. "El presidente de la Generalitat se quiere sacar de la chistera un nuevo conejo y, en este caso, es un referéndum que, por lo que se ve, lo van a llevar a cabo independientemente de que haya acuerdo o no con el Gobierno central", explica (28/09/16).