Xavier Verdaguer o com portar el Silicon Valley a Barcelona

  • Coneixem Xavier Verdaguer, emprenedor amb una experiència, barreja d'humilitat, èxit i energia positiva
  • Us expliquem la reconversió d’un antic càmping en un centre turístic i esportiu davant del mar
  • Els nostres TUI o consells per aprendre emprenedoria i empresa dels que ho han provat amb èxit
TINC UNA IDEATINC UNA IDEA 

Al programa "Tinc una idea" entrevistem Xavier Verdaguer, una de les persones que coneix millor Silicon Valley, l'àrea de San Francisco, a Califòrnia on hi ha les seus de Google, Facebook i Apple.

L'experiència de Verdaguer és una barreja d'humilitat, èxit i energia positiva. És és una autoritat en el món de l’emprenedoria, passa mig any a Silicon Valley i l’altre mig a Barcelona. Es defineix com un emprenedor en sèrie perquè després d’un projecte sempre n’arrenca un altre.

Amb 40 anys, Xavier Verdaguer ja ha creat 9 empreses. El seu lema és passar-s’ho sempre bé i no deixar d’arriscar. El seu últim projecte es diu 'Imagine', un centre de creativitat a San Francisco que pretén generar idees que canviïn el món.

Un cop l’any se seleccionen 12 persones d’arreu de l’estat espanyol per treballar i estudiar un mes a San Francisco i poder portar la seva experiència aquí. Segons Xavier Verdaguer “a la vida has de marcar-te objectius que ni massa ambiciosos -perquè et provocaria ansietat, si els somnis massa grans, ostres! no els aconsegueixes-, ni projectes massa poc arriscats perquè llavors t’avorreixes”.

Futbol al càmping, també fora de temporada

La crisi obliga a ser creatius i imaginatius. A l’estiu les platges i els càmpings s’omplen, però durant la resta de l’any pateixen perquè no hi ha massa demanda.

Visitem un antic càmping ara reconvertit en un centre turístic i esportiu marítim. Aquest nou centre-resort ha creat 6 camps de futbol, per fer-hi estades d'equips d'arreu del món durant tot l'any.

L'equip de "Tinc una idea" hi ha trobat l'estada d’un equip de futbol juvenil de Finlàndia. Ara, al càmping ja no hi accepten ni tendes ni autocaravanes, i en canvi han ampliat i millorat els bungalows.

La finalitat és apujar la qualitat dels serveis, aconseguir clients de més gran poder adquisitiu i allargar les estades i les temporades.

Com sempre, el nostre programa inclou els TUI o consells. Ens fixem en les paraules "per tal que el projecte funcioni és important poder parlar-ne en públic amb propietat", de Pau Garcia-Milà, al llibre "Tot està per fer"

De l'autor Julio Gisbert, al llibre "Vivir sin empleo", destaquem "la qüestió és què necessitem perquè aquesta economia funcioni".

 

Comentaris

Espacio reservado para promoción
cid:54731