La Fiscalía ha recurrido el tercer grado que la Generalitat dio a Oriol Pujol porque considera que ha recibido un "trato privilegiado".
Dice además, que se transmite un peligroso mensaje a la sociedad de que "delinquir sale rentable".
La Fiscalía ha recurrido el tercer grado que la Generalitat dio a Oriol Pujol porque considera que ha recibido un "trato privilegiado".
Dice además, que se transmite un peligroso mensaje a la sociedad de que "delinquir sale rentable".
Después de dos meses en la cárcel, el exdirigente de CDC e hijo de Jordi Pujol ha abandonado la prisión de Brians II hacia las 8.15 horas de esta mañana, sin hacer declaraciones a los medios que se encontraban esperándole a las puertas de la cárcel. Oriol Pujol ha obtenido el tercer grado y dormirá en un centro de régimen abierto.
El exdirigente de CDC Oriol Pujol ha abandonado esta mañana la cárcel de Brians 2, donde ingresó hace unos dos meses y medio para cumplir una pena por cobrar comisiones ilegales en el caso ITV, al disfrutar desde este viernes del régimen abierto que le concedió la Generalitat la semana pasada.
L'exdirigent de Convergència, Oriol Pujol, ha abandonat a un quart de deu del matí la presó de Brians 2, on va ingressar fa dos mesos i mig per complir la condemna pel cas de les ITV. Pujol ha abandonat la presó acompanyat per dues persones i sense fer declaracions als mitjans
Oriol Pujol Ferrussola ingressa a la presó de Brians 2 per complir els dos anys i mig de pena imposats pel cas de les ITV. Pujol ha optat per no recòrrer l'ordre d'empresonament dictada per la jutge. En clau política govern català i central estudien crear dos espais de diàleg, un entre executius i un altre entre partits, per fer avançar les relacions institucionals i ressoldre la situació política a Catalunya. És la principal conclusió de la reunió entre la vicepresidenta Carmen Calvo, el vicepresident, Pere Aragonés, i la consellera de presidència, Elsa Artadi. L'encontre tindrà continuitat la setmana vinent a Barcelona. El clima de diàleg està enrarit per les detencions de la policia nacional a membres de la CUP. El ministre de l'interior, Fernando Grande-Marlaska assegura que l'operació va estar dirigida per un jutge y coordinada per un fiscal. D'altra banda la grip arriba ja a nivells d'epidèmia a Catalunya. I es reuneix el Consell del Taxi. La Generalitat ha de comunicar si, com demanen els taxistes, obliga a les empreses de lloguer de vehicles amb conductor a precontractar els serveis amb antelació.
Els socialistes intenten guanyar el sí dels independentistes als Pressupostos Generals de l'Estat. El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, avança que a banda dels 2.000 milions d'euros anunciats per Catalunya hi haurà altres arguments per seduir els sobiranistes. El president de la Generaliat, Quim Torra, demana a Pedro Sánchez un gest a favor de l'autodeterminació per permetre que els comptes es tramitin i diu que hi hauria una crisi de govern si ERC o PDCAT acaben votant a favor dels comptes de l'Estat.
Un jutge arxiva les querelles presentades contra els Mossos d'Esquadra per suposat espionatge polític en relació als documents que la policia catalana va traslladar a cremar a la incineradora de Sant Adrià del Besos. I l'Audiència de Barcelona ordena l'ingrés a presó d'Oriol Pujol Ferrussola per complir els dos anys i mig de pena imposats pel cas de les ITV.
En clau de succesos els Mossos investiguen la mort a ganivetades d'una dona al seu pis a Banyoles. La policia busca la filla de 17 anys per la seva pressumpta implicació en el cas. D'altra banda TVE preveu quadruplicar les seves hores d'emissió en català en un termini de 2 anys.
La Audiencia de Barcelona ordena que Oriol Pujol ingrese en un centro penitenciario para cumplir la pena impuesta por el caso de las ITV (dos años y medio de prisión por los delitos de tráfico de influencias, delito continuado de cohecho y de falsedad en documento mercantil).
La Audiencia de Barcelona ha anulado el pacto entre el fiscal y Oriol Pujol y deberá ira a juicio. El juez no acepta el acuerdo de conformidad en el 'caso ITV' porque no ha sido firmado por todos los acusados. El hijo del expresidente de la Generalitat, Jordi Pujol, está acusado de utilizar su peso político, cuando era 'número dos' de la extinta Convergència, para favorecer a empresarios amigos en la adjudicación de estaciones de ITV y para conseguir comisiones que su mujer cobraba con facturas falsas.
El exdirigente de Convergència, Oriol Pujol, ha aceptado este viernes un pacto con la Fiscalía en el caso de las ITV. Supone una rebaja de la petición de cárcel a dos años y medio a cambio de que el hijo del expresidente Jordi Pujol reconozca que cobró comisiones y benefició a empresarios afines.