Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Pere Aragonès i el Rei Felip VI es troben en la inauguració del Mobile World Congress. El president de la Generalitat ha evitat la salutació oficial, però després en una trobada amb empresaris sí que s'han saludat. Aragonès ha coincidit també amb Pedro Sánchez 24 hores abans de la reunió a la Moncloa. El Mobile, que arrenca a mig gas en la seva edició més esperada amb 35.000 visitants i amb unes estrictes mesures sanitàries. Ja és el torn de vacunar-se als d'entre 30 i 34 anys que poden demanar cita. Coincideix amb un repunt de nous contagis que afecten precisament els més joves. Avui és el Dia de l'Orgull LGTBIEspanya buscarà aquesta tarda davant Croàcia una plaça pels quarts de final de l'Eurocopa.

El MWC'21 preveu atraure uns 35.000 visitants virtuals i presencials fins dijous 1 de juliol. Són xifres molt inferiors als anys prepandèmia, però, tant els organitzadors com els assistents, destaquen com un èxit que es pugui tornar a fer negocis cara a cara. Per poder assistir-hi és obligatori haver passat un test d'antígens amb 72 hores com a màxim de vigència. Les aplicacions i l'impacte de la tecnologia 5G són les grans protagonistes d'aquesta edició de 2021, sense grans presentacions de nous dispositius i algunes de les principals multinacionals participant només de manera virtual.

El rei i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, han obert el Mobile World Congress juntament amb el cap de l'executiu central, Pedro Sánchez. Aragonès ha evitat la salutació oficial a l'arribada del monarca i després tampoc fet el tradicional recorregut ni ha visitat el pavelló d'Espanya. Això sí, ha participat en la fotografia de grup. També l'alcaldessa Ada Colau ha evitat la salutació protocol·lària.

El rei Felip VI i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, intercanvien unes paraules a l'interior del Mobile World Congress, durant l'acte de benvinguda del màxim responsable de GSMA, John Hoffman. Aragonès no ha participat al besamans en l'arribada del monarca a la Fira de Barcelona, però sí ha acompanyat Felip VI i Pedro Sánchez en el recorregut per les instal·lacions del congrés i s'han fet plegats la foto de família.

Nadia Calviño confia a aconseguir que "el compromís" del Mobile World Congress amb Barcelona vagi més enllà del 2024. La vicepresidenta segona i ministra d'Afers Econòmics i Transformació Digital revela que va sopar amb el responsable John Hoffman, CEO de la GSMA, i que aquest adora Barcelona Espanya. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga veu una molt bona notícia en el retorn presencial del MWC per recuperar la normalitat com més aviat millor. Assegura que l'economia està en fase de recuperació des del març, però que "tardarem un temps" a recuperar el nivell de producció creixement. La vicepresidenta defensa que el futur ha de deixar enrere el conflicte, i que els catalans constitucionalistes "tenen dret a viure en pau a casa seva". Destaca la normalitat que es va viure ahir en el sopar amb SánchezAragonès i el rei Felip VI. I veu un "fals debat" amb el repartiment dels fons de recuperació, ja que es tracta d'un "pla de país".

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el president del Govern, Pedro Sánchez, coincideixen dos dies abans de la reunió programada a la Moncloa, la primera entre els dos mandataris i que posa punt final a la setmana dels indults. Aragonès i Sánchez coincideixen en el sopar de benvinguda del Mobile World Congress que arrenca demà a Fira Gran Via. En aquest sopar també assistirà el rei Felip VI amb qui Aragonès tornarà a coincidir també després de les jornades del Cercle d'Economia.

El Mobile World Congress comença oficialment aquest dilluns després d'haver cancel·lat la seva edició del 2020 a causa de la pandèmia. Serà una fira híbrida amb 1000 expositors dels quals el 70% seran presencials. S'espera que passin pel recinte de Fira Gran Via unes 35 mil persones, un terç de l'última edició del 2019. Tot i les dimensions reduïdes del format, els organitzadors valoren positivament que es pugui tornar a fer el congrés i creuen que marcarà un punt d'inflexió en la recuperació econòmica del sector.

El rei Felip VIPedro Sánchez i Pere Aragonès soparan aquesta nit a Barcelona en la inauguració del Mobile World Congres que arrenca demà. El Mobile permet una certa reactivació econòmica, però tindrà menys impacte que en edicions anteriors. Molts hotels de Barcelona segueixen tancats i els que estan oberts tindran una ocupació per sota del 50%. Un dia més els indicadors de la pandèmia segueixen a l'alça. L'índex de rebrot ha pujat 11 punts i s'han confirmat gairebé un miler de nous casos en 24 hores. El virus es dispara entre els més joves. A Sitges cada estiu fan Més que surf,  una iniciativa terapèutica gratuïta, única a tot l'Estat, per a infants i adolescents amb autisme. Cada vegada més ajuntaments assumeixen la gestió de l'aigua. Lluís Cortés ha deixat de ser l'entrenador del Barça femení.

Després d'un any ja no és obligatori portar mascareta a l'aire lliure, tret que no es mantingui la distància de seguretat d'un metre i mig. Segueixen empitjorant els indicadors de la pandèmia.  Els creuers tornen avui al Port de Barcelona, després d'un any i mig aturats per la pandèmia.

La Federació d'Entitats DINCAT denuncia que a Catalunya hi ha més de 40.000 persones amb discapacitat intel·lectual en edat de treballar, però només una de cada cinc tenen feina. Un centenar d'institucions de Tarragona i les Terres de l'Ebre s'han unit al voltant de la Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud, que lidera la Universitat Rovira i Virgili, per captar diners dels fons Next Generation de la UE. Entrevistem el coordinador del projecte, Jordi Cartanyà.

Comença el Tour de França amb Marc Soler com a únic català participant.

L'arribada de la variant Delta provoca un repunt dels contagis entre els joves de 15 i 29 anys, especialment a Barcelona. Els indicadors empitjoren coincidint amb la relaxació de l'ús de la mascareta a l'exterior. El Departament de Salut investiga un brot multitudinari de Covid arran de celebracions de final de curs d'alumnes de Barcelona de segon de Batxillerat a l'illa de Menorca. Primer cap de setmana amb l'oci nocturn obert, coincidint amb l'inici de la temporada d'estiu. Entrevistem l'epidemiòleg i investigador de l'Institut Barcelona Global,  Quique Bassat.

El president del Govern, Pedro Sánchez, demana calma, assossec i confiança després dels indults i abans de la reunió amb Pere Aragonès dimarts a la Moncloa. El mateix dimarts el Tribunal de Comptes comunicarà a la quarantena d'encausats quants diners calcula que es van utilitzar irregularment per promocionar el procés a l'exterior.

El sector dels videojocs va a l'alça a Catalunya, un dels que més ha crescut amb la pandèmia. Ja en 2019 va facturar 500 milions d'euros i dóna feina a gairebé 3.400 persones. Els videojocs es consoliden com a opció d'entreteniment i com a una sortida professional per a molts joves

Aquest cap de setmana serà el primer sense mascareta obligatòria després de mesos. Un pas més en la desescalada que arriba amb la pandèmia tornant a pujar a Catalunya. Els contagis creixen sobretot entre els més joves. Salut els atribueix a que aquest grup presenta una major interacció social i a les vacances d'estiu. Per exemple s'està investigant un brot amb 24 estudiants després d'un viatge a Menorca. La vacunació avança amb més de la meitat de la població catalana amb almenys una dosi.

El president del Govern, Pedro Sánchez, acudeix a la reunió d’aquest dimarts amb el cap de l’executiu català amb l'objectiu de començar a treballar de nou en l'Agenda per al Retrobament que ja va plantejar fa un any.

Després de participar en el Consell Europeu que, després d'haver escoltat ja les "proclames" i les "reclamacions de Aragonès i els partits independentistes que conformen el Govern, ara és moment de posar-se a treballar ja sobre propostes que sí que respectin el pacte constitucional".

Precisament aquest dimarts el Tribunal de Comptes podria formalitzar les seves imputacions contra diversos líders per ús inadequat de fons públics en la promoció exterior del procés. A la vigília de la reunió el president de la Generalitat, Pere Aragones, ha reclamat al govern espanyol a actuar en el que "sigui a la seva mà".

Des d'aquest divendres ja es pot aplicar la llei de l'eutanàsia que regula la capacitat d'una persona per tenir una mort digna. Es tracta d'un nou servei que entra a la cartera de la sanitat pública. Per utilitzar-la és necessari ser major d'edat i patir una malaltia greu i incurable que provoqui un patiment físic o psíquic intolerable. El procés per demanar-la es pot allargar un mes.