Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

La ganadora de las elecciones municipales del 24M en la ciudad de Barcelona, Ada Colau, se ha reivindicado este viernes "a diferencia de CiU", como una "aliada real del proceso soberanista" ante una ERC que ha avisado de que sólo formará parte de un gobierno si la futura alcaldesa se pronuncia a favor del proceso independentista.

 Barcelona en Comú celebra aquesta tarda el seu primer plenari després de les eleccions. Mentrestant, la líder de la coalició de forces d'esquerres Ada Colau continua  els seus contactes per aconseguir més suport i està pendent del calendari per reunir-se amb la CUP.

El Servei Català Trànsit ha preparat un dispostiu especial amb motiu del cap de setmana llarg de tres dies a Barcelona i altres poblacions de l'àrea metropolitana.

El grup de rock AC/DC actua aquest vespre a l'estadi olímpic amb les entrades exhaurides.

La candidata de Barcelona en comú, Adau Colau, ha salido de la reunión con Xavier Trias con una única convicción: que va a ser la próxima alcaldesa de la ciudad. Solo unas horas antes, el candidato de CiU a la Alcaldía, Xavier Trías, especulaba con opciones que podrían mantenerle en el cargo.

 Després de la reunió d'avui amb l'alcalde en funcions, la cap de llista de Barcelona en Comú, Ada Colau, ha dit que Xavier Trias dona per fet que ella serà la futura alcaldessa de la ciutat. Trias i Colau s'han trobat aquest matí per començar a avançar en el traspàs de poders.

 

El suicici és la principal causa de mort entre els adults joves, segons dades que s'han fet públiques avui al Parlament i també en unes jornades que s'han celebrat a Lleida

La futura alcaldessa de la Barcelona, Ada Colau, ha manifestat la seva satisfacció perquè s'hagi paralitzat la signatura de contractes no urgents. Colau es reunirà demà amb Xavier Trias per parlar del traspàs de poders.

La cap de llista de Barcelona en Comú manté aquests dies contactes per explorar la possibilitat de suports estables per part d'altres forces polítiques.

D'altra banda, Colau ha participat aquesta nit en el recompte dels sense sostre que hi ha a la ciutat que ha fet la Fundacio Arrels. Son gairebe 900 persones, una xifra molt elevada segons la fundació.

Després de l'èxit de la candidatura de Barcelona en Comú liderada per Ada Colau, Podem Catalunya vol formar una candidatura de confluència de cara a les eleccions previstes el 27 de setembre per intentar disputar la majoria a Convergència i Unió. 

Ha mort del director de cinema Vicente Aranda, als 88 anys d'edat. Va dirigir pel.lícules tan conegudes com "La pasión turca", "El Lute", "Carmen" o "Juana la loca".

El candidato de CiU a la Alcaldía de Barcelona, Xavier Trias, llamó anoche a Ada Colau, la líder de Barcelona en Comú y la trató de alcaldesa. Colau se prepara para la investidura en dos semanas y dice que de forma pública, mantendrá conversaciones con ERC, el PSC y la CUP para llegar a acuerdos. Queda en el aire si habrá coalición de gobierno. Mientras, Ciutadans, ha irrumpido como tercera fuerza con 5 concejales. Esquerra, también con 5 ya pone condiciones a Colau entre ellas que apueste por el proceso soberanista. PSC, con 4 representantes, i PP, con 3, se quedan en la cola, sólo seguidos por la CUP, que también con 3 concejales cierra el abanico de partidos.

En Cataluña, donde sólo se han celebrado municipales, el resultado más llamativo es el de la ciudad condal. La activista Ada Colau, líder de la coalición Barcelona en Comú, ha conseguido con 11 concejales desbancar por un edil a Xavier Trias de CiU, que ha perdido cuatro. Tras los resultados, el president Artur Mas se ha mostrado preocupado porque su partido está inmerso en un proceso soberanista que tiene como objetivo convertir las catalanas del 27S en un plebiscito sobre la independencia (25/05/15).

La formación liderada por la activista antidesahucios Ada Colau, Barcelona en Comú (Podemos e ICV), ha ganado las elecciones municipales en Barcelona con 11 concejales, uno más que CiU. La formación de Ada Colau ha obtenido 176.337 votos, el 25,2%, una mayoría sin embargo que no le otorga los 21 concejales necesarios para gobernar en solitario, según los resultados con el 99,8% de votos escrutados. Xavier Trías no ha logrado mantener el gobierno de la Ciudad Condal, su partido ha obtenido 10 escaños, el 22,72% de los votos (158.928 sufragios), en un Consejo Municipal donde por primera vez tendrán representación Ciudadanos, con 5 escaños y la CUP, con 3.

 Ada Colau con Barcelona en comú se ha hecho con la alcaldía de Barcelona desplazando al candidato de CiU y actual alcalde Xabier Trias. Colau en su comparecencia lucía feliz, pese a que necesitará de apoyos para llevar a cabo su proyecto de cambio. La vencedora de las elecciones municipales ha dicho que gobernarán obedeciendo a la gente sencilla que es la que les ha dado el voto porque el cambio se ha demostrado que es posible. Colau también ha dicho que se han impuesto a la campaña del miedo y que ha sido una lucha de David contra Goliat. 24/05/15

 La darrera enquesta del CIS dona la victòria en les eleccions municipals a Barcelona a la coalició liderada per Ada Colau, que obtindria 11 escons, 3 més que Xavier Trias al capdavant de Convergència i Unió. A continuació se situarien, per aquest ordre, Ciutadans amb 6, PSC amb 5, ERC i PP amb 4 i la CUP també entraria al consistori barceloní amb 3 regidors.

La fiscalia ha fet públic un comunicat en què justifica que demani més avals a CDC per fer front als 6,6 milions d'euros de fiança en el cas Palau.

Aquest migdia s'ha fet a Madrid el lliurament del premi Rei d'Espanya de periodisme, que, en la modalitat de ràdio, ha rebut la nostra companya Marga Esparza

La candidata de Barcelona en Comú a l'alcaldia de Barcelona Ada Colau ha assegurat aquest matí a Ràdio 4 que la llista que encapçala es presenta com a alternativa a Xavier Trias i que per tant no pactaran amb Convergència i Unió després de les eleccions.

Mentresant la CUP i altres formacions denuncien els actes que esta fent l'alcalde Xavier Trias durant la pre-campanya perquè consideren que no s'ajusten al que marca la llei. Xavier Trias ja ha respost i ha defensat el que considera que és la seva feina com a alcalde. Mentrestat, el lider del PSOE Pedro Sánchez ha començat avui a LLeida una estada de tres dies a Catalunya en suport dels candiats del PSC a les eleccions municipals.

En la crònica cultural destaquem que avui ha obert portes a la Fira de Montjuic el Saló del Còmic.