Enlaces accesibilidad
Barcelona

Les persones amb rendes baixes podran circular per la ZBE

  • És la gran novetat de la nova ordenança municipal que regula la ZBE
  • L'ampliació beneficiarà uns 20.000 vehicles, tot i que "no vol dir que circulin cada dia"
  • La modificació de la normativa també contempla l'augment de les autoritzacions diàries

Por
Barcelona modifica l'ordenança de la ZBE

Les persones amb rendes baixes podran circular per la Zona de Baixes Emissions, independentment de si compten amb l'etiqueta B, C, 0 o ECO. És la gran novetat de la nova ordenança municipal que regula la ZBE, que, segons ha explicat el regidor d’Emergència Climàtica, Eloi Badia, té l'objectiu d'ampliar els beneficis socials. "Intentem acompanyar a les persones més vulnerables", ha justificat.

Barcelona redueix les limitacions de la ZBE | Maite Boada

Així, l'ampliació beneficiarà uns 20.000 vehicles, tot i que "no vol dir que circulin cada dia", ha explicat el regidor. A banda d'aquesta novetat, la modificació de la normativa contempla l'augment de les autoritzacions diàries i la permissió de circular als vehicles els titulars dels quals estan a cinc anys de la jubilació o tinguin una renda baixa.

Més del doble d'autoritzacions a l'any

Badia ha afirmat que la modificació de la normativa de la ZBE contempla augmentar les autoritzacions diàries dels vehicles que poden circular per dins de la ciutat. D'aquesta forma, passem de 10 autoritzacions a l'any a 24, sent dues al mes. "D'alguna manera, penalitzem una mica menys l'ús esporàdic del vehicle", ha dit el regidor.

Actualment, hi ha uns 50.000 vehicles d'aquest tipus que han demanat alguna autorització excepcional. Els vehicles estrangers que no compleixen amb els requisits tecnològics i d’emissions també tindran 24 dies anuals per poder accedir a la zona.

Autoritzacions per jubilacions

Els vehicles dedicats a l'exercici professional i que els seus titulars estiguin a 5 anys de la jubilació, se'ls farà una excepció i no hauran de canviar de vehicle.

El consistori justifica aquesta modificació de la normativa perquè són elements "molt importants" per a la ciutadania, mentre que en termes generals "el seu impacte ambiental serà petit". En total, les excepcions superaran els 70.000 vehicles.

Sancions i motivació

El sistema de control continuarà sent a partir de les càmeres, sens perjudici que la Guàrdia Urbana pugui realitzar controls. De la mateixa manera, les multes seran de 200 euros. En el cas d’episodi de contaminació, si s’infringeix l’ordenança, la sanció serà de 200 euros amb un increment del 30% atesa la gravetat del fet infractor. En tot cas, els ingressos obtinguts per les sancions es destinen a finançar actuacions per impulsar la mobilitat sostenible.