Enlaces accesibilidad
Mobilitat

Primer dia laborable amb l'L5 tallada entre Diagonal i Vilapicina

  • Quasi tothom estava assabentat del tall i han planificat els seus trajectes amb antelació
  • Durant aquest període, els usuaris compten amb itineraris alternatius com el bus llançadora
  • Les obres formen part d'una actuació de renovació de via entre La Sagrera i Horta de 15 milions d'euros

Per
Primer dia laborable amb l'L5 tallada sense grans incidències

Restriccions en la mobilitat aquest matí. Ha estat el primer dia laborable amb la línia de metro L’5 tallada. Vuit parades en el tram Diagonal-Vilapicina han quedat inhabilitades per obres de millora fins al 18 d’abril, passada Setmana Santa.

Segons TMB, les primeres hores de tall "s'estan desenvolupant sense incidències i amb total normalitat". Molts usuaris ja ho sabien des de feia temps, però altres com els turistes, no coneixien quins serveis alternatius hi havia disponibles.

Els informadors de TMB estan a la disposició de tothom per indicar-los on se situen les parades del bus llançadora, que han estat molt concorreguts aquest primer dia i que estan dotats amb una freqüència de pas de 3 a 6 min.

Tot i que quasi tothom estava assabentat del tall i han planificat els seus trajectes, altres persones han arribat a amenaçar als informadors. Molts altres, s'han queixat que han trigat "molt més de l'habitual" en arribar al seu destí.

Quins itineraris alternatius hi ha?

Durant aquest període, els usuaris comptaran amb itineraris alternatius. La resta de la línia, entre Cornellà Centre i Diagonal, segueix funcionant amb normalitat.

TMB ofereix la xarxa de metro com l'alternativa de mobilitat "més eficient" i ha reforçat un 20% les línies 1, 2, 3 i 4; també les línies de bus H8 (cobreix el trajecte Diagonal-La Sagrera) i D50 (Virrei Amat-Verdaguer), que tenen un recorregut en part coincident amb la L5; i les línies de bus V27 i V29 i els trens de Rodalies també cobreixen part del tram de metro tallat.

Tram de metro tallat i els seus itineraris alternatius

Tram de metro tallat i els seus itineraris alternatius TMB

El bus llançadora, una molt bona alternativa, està dotat amb fins a 30 busos articulats, el nombre màxim que es pot posar en circulació sense col·lapsar el trànsit. Té el mateix horari que el Metro, hi cobreix el trajecte entre Diagonal i Vilapicina amb parada en les estacions intermèdies i hi tenen prioritat les persones amb mobilitat reduïda.

Informadors de TMB

Informadors de TMB

Renovació de la via

Les obres en el tram Diagonal-Vilapicina formen part d'una actuació integral de renovació de via entre La Sagrera i Horta, que TMB durà a terme principalment a l'estiu amb un pressupost de 15 milions d'euros, per modernitzar la plataforma de via i preparar futurs increments de freqüència.

Així, s'avancen les obres de renovació de via en dos trams de 300 metres de longitud, entre Verdaguer i Sagrada Família, d'una banda, i entre La Sagrera i Congrés, per l'altra, i, de manera complementària, s'instal·larà un nou aparell de via en l'entrada de l'estació de la Sagrera.

En paral·lel, en les proximitats de l'estació Sagrada Família, s'obrirà un pou per a l'extracció d'enderrocs i l'entrada de carrils, travessies i altres materials d'obra que en situacions normals quedarà tapat i integrat en la via pública i només s'obrirà en cas de necessitat.

Els mateixos dies, tindrà lloc una cinquena obra consistent a retirar els materials amb contingut d'amiant localitzats en l'estació Maragall: en concret, es retiraran 8.750 quilos (700 metres quadrats) situats en els murs laterals de les andanes.

Aquesta actuació s'emmarca en el pla de desamiantat de la xarxa de metro, amb el qual s'han retirat fibrociment de 685 localitzacions i s'han encapsulat o tractat en 48 punts més, amb un pes total estimat de 340 tones, el 75% de l'inventariat.