Un jove de Barcelona triomfa amb pastissos de formatge a menys d'un euro
- Roger, de vint-i-tres anys, converteix un viatge a Nova York en un negoci d'èxit amb el seu cheesecake low cost
- El secret de la crema catalana: recepta senzilla amb segles d'història
Roger Bettosini, un jove emprenedor de Barcelona, ha sabut convertir una idea senzilla en una empresa que fa salivar. Inspirat per les icòniques pizzes a 0,99 dòlars de Nova York, ha adaptat el concepte per crear el seu propi negoci: porcions de pastís de formatge artesà per 0,99 €, venudes en menys d’una hora.
Un negoci que neix entre forns i somnis
La seva aventura va començar després d’un viatge als Estats Units. "Allà vaig veure que la gent menjava porcions de pizza pel carrer, i vaig pensar: i si ho fem amb pastís de formatge?", explica. Així neix 99Cheesecake, una aposta pel sabor, la senzillesa i el preu assequible.
“La clau, clau és el temps de fornejat i la temperatura“
Els seus pastissos es poden trobar ja a Barcelona, València i Madrid. La varietat estrella és la clàssica, però també n’ofereix d’especials com el de quatre formatges, cookies and cream, xocolata blanca amb lotus, o l'especial del mes amb sabors de temporada.
Els pastissos de formatge es preparen cada dia artesanalment en petits motlles individuals. RTVE
Secrets d’un èxit cremós
Darrere la simplicitat del producte s’amaga una tècnica acurada. El Roger no revela totes les proporcions, però destaca que la clau està “en el temps i la temperatura del forn”. “Un minut més o menys, i et queda una sopa o un pastís dens”, adverteix amb un somriure.
Roger Bettosini mostra el procés de preparació a la cuina del seu obrador a Gràcia RTVE
A banda del formatge i el sucre, també cuida molt la textura i la presentació. Un dels seus trucs és crear una barrera entre la base de galeta i la crema per evitar que es barregin durant la cocció. “Cal deixar-lo reposar 24 hores a la nevera perquè agafi fermesa, però continuï sent cremós”, detalla.
Amb una estètica cuidada, productes de qualitat i preus accessibles, 99Cheesecake està demostrant que la pastisseria també pot ser urbana, jove i viral. Una mostra que l’emprenedoria a Catalunya continua sent sinònim d’originalitat i tenacitat.
Aquí la Terra