El Museu de cera de Barcelona recobra vida
- El 70% de les figures de cera són noves i hi ha més dones com, per exemple, la reproducció de Rosalía, Greta Thunberg o Angela Merkel
- El Museu de Cera de Barcelona es reinventa apostant per una experiència més interactiva gràcies a la tecnologia
- El membre de La Trinca i nou director creatiu del museu, Toni Cruz, explica a Punts de Vista algunes novetats del museu
Moltes cares noves s'han incorporat al Museu de Cera de Barcelona d'ençà que va reobrir ara fa poc més d'un any. Els cuiners Jordi Cruz, Carme Roscalleda i Ferran Adrià són algunes de les figures més recents. Però n'hi ha més. La cantant Rosalía o els protagonistes de "La Casa de Papel" també hi són. Aquest museu situat al passatge de la Banca, al final de La Rambla, s'ha tret la pols. No només ha actualitzat els seus personatges, també ofereix una experiència més immersiva i interactiva gràcies a la tecnologia. El seu director creatiu és Toni Cruz, membre de La Trinca i productor de televisió, i parla d'aquest nou museu com una experiència més propera a l'espectacle que a l'exhibició.
Un museu ultra realista
L'origen històric de les figures de cera és realment inquietant. Ens hem de remuntar a finals del segle XVIII quan un metge alemany, Philippe Curtius, modelava en cera alguns espècimens per ensenyar anatomia als seus alumnes. Amb el temps, va decidir emprar la mateixa tècnica per fer retrats de personatges famosos i en 1765 es va traslladar a París per dedicar-se a l'escultura en cera. Allà va conèixer Marie Tussaud, quan encara era una nena, i es va convertir en el seu tutor. La primera exposició de figures de cera va ser tot un èxit.
Durant la Revolució Francesa, Madame Tussaud, en el seu afany d'aconseguir una semblança absoluta amb el model, feia que li enviessin els caps decapitats a la guillotina per fer els motlles de les seves escultures. Sense arribar a recursos tan macabres, el Museu de Cera de Barcelona també ha volgut dotar d'hiperrealisme les seves obres. Per això, ha contractat els millors fabricants del món i ha comprat rèpliques de personatges famosos per valor d'entre 7.000 € i 23.000 € cada una.
““
De fet, una de les figures més impactants i que més agrada al públic per la seva fidelitat és la del Floquet de Neu, el goril·la albí del Zoo de Barcelona que va morir ara fa anys. El museu té més de 150 escultures de cera, de les quals el 70% són noves, distribuïdes en 28 sales temàtiques.
““
Nits paranormals
El museu, antiga seu del Banc de Barcelona, també es pot visitar de nit. Durant una hora i mitja, en un ambient suggestivament terrorífic, un guia explica algunes de les anècdotes més interessants de la història d'aquest edifici que va idear Elías Rogent en 1867. No és un passatge del terror, més aviat és un seguit de recreacions amb actors i decorats. Però segons els que ja han viscut aquesta experiència, alguns episodis són molt macabres i posen els pèls de punta.
““
El nou museu també ha aconseguit les visites d'un nou públic. Si abans apostava sobretot per ser una atracció turística de cara als estrangers, ara s'han centrat més és el visitant local i les famílies.