El comerç en línia es consolida com un canal de compra habitual dels consumidors després del 'boom' viscut per la pandèmia. Ho defensa un estudi de l'IESE que conclou que7 de cada 10 persones compra per internet almenys un cop al mes. En aquest escenari, el comerç de proximitat continua impulsant iniciatives competitives. A Calafell, Vendrell i Cunit lliurenbons de descompte per fomentar la compra local.
El president del Govern, Pedro Sánchez, no tanca la porta. Això sí, diu que encara no se saben quines esmenes faran els grups i demana deixar-los treballar.
Pels republicans modificar la malversació és imprescindible i fan una crida a la tranquil·litat. La corrupció, asseguren, “no quedaria impune”. Els comuns recorden que la reforma la va fer el PP l'any 2015 i asseguren que buscava perseguir l'independentisme. I obert el meló de reforma del codi penal, Jaume Asens diu que hi ha molts delictes que haurien de passa l'ITV.
La posició del Govern central provoca les crítiques dels líders de l'oposició. Els populars ja donen per fets canvis en el delicte de malversació. La reforma del Codi Penal podria debatre's ja al ple del Congrés de la setmana vinent.
Pedro Sánchez no tanca la porta a la modificació del delicte de malversació: això sí, diu que encara no se saben quines esmenes faran els grups i demana deixar-los treballar. Una posició del Govern central que provoca les crítiques dels líders de l'oposició, els populars, els que van impulsar la reforma que ara es vol tombar. L'exdirector del Palau de la Música, Jordi Montull, i la seva dona han tornat a comparèixer davant la justícia La Generalitat impulsa un pla per abordar la violència sexual. La principal novetat és que s'oferirà atenció psicològica 24 hores telefònica i presencial durant tot l'any a les dones que hagin patit violència sexual. Condemnat a 2 anys de presó l'home acusat de difondre dades personals de la víctima de la Manada de Pamplona i imatges de la violació que va patir. El comerç online es consolida com un canal de compra habitual després del boom viscut per la pandèmia. Un contracte remunerat d'un any que combina formació, treball i acompanyament. Des de gener, 141 persones han mort en accidents de trànsit a les carreteres catalanes.
- El servei s’activarà a través de la línia 900 900 120 i tindrà una persona coordinadora per cada vegueria
- Una psicòloga es desplaçarà al lloc on sigui més adient fer la intervenció
- Es posarà en funcionament el tercer trimestre del 2023 i forma part d’una norantena d’accions diferents
- A Catalunya l'atur afecta prop del 26% del jovent d'entre 15 i 24 anys
La comunitat està al capdavant dels territoris amb més joves poc qualificats i sense estudis
- El projecte està inspirat en un programa que es fa a Brasil i on participen 6.000 joves
Jaume Collboni no descarta governar amb Xavier Trias
Jaume Collboni no descarta governar amb Xavier Trias a l'Ajuntament de Barcelona, després de les eleccions del 2023. El primer tinent d'Alcaldia del consistori diu que no descarta bloquejar les institucions, encara que Junts no sigui progressista. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga sosté que "difícilment es poden produir conjuntures que s'han produït en un passat", preguntat sobre l'operació Valls per evitar un alcalde independentista. El president del PSC de Barcelona, demana que el debat sobre pressupostos municipals es faci en "clau Barcelona": "Maragall no mana a Barcelona, mana Aragonès. Espero que no es repeteixi aquest any", ha dit. Defensa que el president català està tutelat pel líder d'ERC: "Les grans línies polítiques no les marca el president, les marca Junqueres". Mentre que Junts està tutelat per Puigdemont i que allunya el partit de la centralitat cap a posicions radicalitzades. Defensa la regulació dels lloguers: "Hem de fer-ho sense que generi efectes contraproduents. Tens el risc que es retiri oferta del mercat". I diu que els socialistes faran tot el possible per aprovar els pressupostos catalans, però que no hi ha un xec en blanc.
Aragonès compareixerà "els propers dies" al Parlament per explicar la derogació de la sedició. El TS ordena repetir el judici a la mesa del Parlament. Multa a Dalmases. La Comissió de l'Estatut dels Diputats atribueix una "infracció lleu" a Dalmases amb el suport de PSC, ERC, CUP i ECP
- La Mesa del Parlament deixa en només 600 euros la sanció a Francesc de Dalmases
- La inflació es modera a Catalunya fins al 6,8% tot i l'encariment dels aliments en prop d'un 15%
- Més informació de les notícies destacades del dia al web de RTVE Notícies
Paul B. Preciado convida al lector a una "revolució col·lectiva" mentre el sistema col·lapsa
- 'Dysphoria mundi' convida a fer una revolució col·lectiva i planetària per inventar noves formes de gestió de la vida
- Preciado creu que d’aquí a 100 anys no constarà la identitat de gènere a les partides de naixement
- Per al filòsof, les xarxes socials generen “disciplina i addicció”
La inflació dels aliments es dispara un 15% amb relació a l'any passat. És la dada més elevada dels darrers 28 anys, des que es tenen registres. En canvi, l'IPC continua la tendència a la baixa i se situa en el 6,8% a Catalunya per la rebaixa del preu de l'energia.
Al mercat, molts compradors temen que els preus segueixin creixent i molts asseguren que ja han començat a fer les compres de cara als àpats de Nadal.
Es confirma la moderació de la inflació. A Catalunya, se situa al 6,8¿% a l'octubre, sent ara la segona comunitat amb l'índex més baix. Amb la crisi energètica encara present, Barcelona reduirà l'horari delsllums de Nadal, que s'encendran el 24 de novembre a la plaça Major de Nou Barris. Un Nadal que els negocis esperen amb bons ulls i molts ja llueixen el seu aspecte més nadalenc.
El món ha arribat als8.000 milions d'habitants. La població mundial ha crescut exponencialment i les ciutats s'adapten per fer front a la superpoblació. Aquest aspecte és la clau de l'Smart City Expo World Congress, que se celebra a Barcelona per presentar les propostes més tecnològiques.
En clau política, Aragonès compareixerà al Parlament per donar explicacions sobre les negociacions amb la Moncloa per derogar el delicte de sedició. El Govern afirma que seguirà negociant per modificar el de malversació. D'altra banda, el Suprem ordena al TSCJ que repeteixi el judici contra la Mesa del Parlament del 2017 per falta d’imparcialitat de dos magistrats.
L'Smart City Expo World Congress, que se celebra a Fira de Barcelona entre avui i dijous, presenta propostes tecnològiques que tenen com a objectiu fer més humà l'entorn urbà. Solucions tecnològiques com la de l'empresa de la Universitat de Barcelona, que ha presentat una aplicació mòbil que aporta dades orientatives per facilitar els desplaçaments de forma segura a les persones amb alguna discapacitat.
Després de dues campanyes de Nadal pràcticament perdudes, els negocis no volen deixar passar el temps aquest any i molts ja llueixen el seu aspecte més nadalenc. Els descomptes del Black Friday fan avançar cada vegada més les compres de Nadal. Aquest any hi ha qui s'espanta per la inflació, però d'altres volen celebrar que tornem a Nadal sense restriccions.
El món ha arribat als 8.000 milions d'habitants. És l'estimació que fa Nacions Unides a partir de fonts oficials que mesuren la població, la fecunditat i la mortalitat. En aquest context sorgeixen preguntes... Està superpoblat el planeta? És sostenible aquest creixement? Quins són els països on es dispara la taxa de natalitat?
. Aragonès respon a la petició de Junts, que demana conèixer els detalls que han portat fins a l'acord per derogar el delicte de sedició.
També en l'àmbit de partit, Esquerra reconeix que ja parla amb l'executiu de Pedro Sánchez per modificar el delicte de malversació. Junts retreu als republicans l'estratègia.
El govern de Sánchez diu que l'única modificació del codi penal que empara és la que es va presentar la setmana passada. De moment, apunta, no valoren cap altra iniciativa, i afegeix que tenen l'objectiu de lluitar contra la corrupció i avançar en qualitat democràtica. El Parlament tanca el cas del diputat de junts, Francesc de Dalmases. Es confirma la moderació de la inflació. L'IPC és el més baix des del gener. A Catalunya, se situa al 6,8¿% a l'octubre, baixa 1,7 punts respecte al setembre, i és ara la segona comunitat amb l'índex més baix.
El món ha arribat als 8.000 milions d'habitants. És l'estimació que fa Nacions Unides. La població mundial ha crescut exponencialment i les ciutats s'adapten per fer front a la superpoblació. El 4¿% de les morts a Catalunya s'atribueixen a l'alcohol. En el dia Mundial sense Alcohol, Salut alerta del perill de consumir-ne en excés.
Detingut a Sant Adrià del Besòs, a Barcelona, un home de 20 anys per preSumptament abusar de la seva veïna de 3 anys, a qui li feia de cangur.
- El planeta terra ja té més de 8.000 milions d'habitants
- El 80% del creixement demogràfic s'ha produït en països en vies de desenvolupament
- Les conseqüències de tenir un planeta superpoblat poden ser devastadores pel medi ambient i la salut planetària
L'alcohol, la droga més consumida a Catalunya
- Els homes poden prendre cinc vegades més begudes alcohòliques al dia que les dones
- Els joves d'entre 15 i 29 anys són el grup d'edat que consumeix més alcohol
- El 25 % dels conductors morts en accidents de trànsit tenien alcohol en sang
- Una temporada que estarà marcada per la crisi energètica i la inflació
- L'Encesa de Llums de Nadal dona el tret de sortida a la campanya nadalenca
- L’IPC cau per tercer mes consecutiu gràcies a la moderació de l’electricitat i el gas
- Els aliments i les begudes no alcohòliques es disparen un 14% en el darrer any
- Segueix l'actualitat d'aquest dimarts 15 de novembre
Josep Rius: "ERC ha negociat només per ella"
Josep Rius diu que Esquerra ha negociat a esquena dels "represaliats": "ERC ha negociat només per ella", ha etzibat. El vicepresident de Junts per Catalunya creu que "el conjunt de l'independentisme" ha mostrat reticències amb la reforma del Codi Penal. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, veu com una "mitja veritat" dir que es deroga el delicte de sedició, i assenyala que el delicte de desordres públics agreujats afegeix supòsits que poden limitar "molt més" el dret a protesta, manifestació i dissidència política. I diu que presentaran esmenes a la reforma del Codi Penal amb un text alternatiu amb només la derogació del delicte de sedició, mentre estudiaran el cas de la malversació.
El portaveu adjunt del partit al Parlament, posa en dubte que els republicans vulguin aprovar els pressupostos catalans amb Junts i demana que s'esclareixin internament sobre els seus socis: "Junqueras va vetar el PSC, i ara Aragonès ha dit 'ja ho veurem'". Assenyala que els republicans s'estan quedant sols: al Govern, a la Diada i amb la reforma del Codi Penal. Dona per feta la candidatura de Xavier Trias per Barcelona. Defensa que De Dalmases ha assumit les seves responsabilitats i diu que ara el partit resta a l'espera del que digui la Mesa del Parlament. I diu que Junts "no té res a dir" sobre la contractació d'Emilio Hellín per part de la defensa de Laura Borràs.