Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Tres persones han mort i quatre han resultat ferides, una d'elles greu en l'incendi d'un edifici, aquesta matinada, a Santa Coloma de Gramenet. El bloc era conflictiu. La principal hipòtesi és que el foc hauria estat intencionat. La ministra Robles fa una defensa aferrissada del CNI. Al Congrés, ha hagut de sortir al pas de les crítiques dels grups per la possible bretxa de seguretat arran de l'espionatge del seu mòbil i del president Sánchez. Independentistes i els socis d'Unides Podem exigeixen responsabilitats al més alt nivell. Declara davant del jutge el regidor de cultura de l'Ajuntament de Valls com a presumpte autor d'un delicte d'abús sexual a un menor de 13 anys. Els fets haurien passat fa set anys, quan ja era regidor al consistori. El Barça disputarà la seva setzena FINAL FOUR de l'Eurolliga.

Tres persones han mort i quatre han resultat ferides, una d'elles greu en l'incendi d'un edifici, aquesta matinada, a Santa Coloma de Gramenet. El bloc era conflictiu. La principal hipòtesi és que el foc hauria estat intencionat. La ministra Robles fa una defensa aferrissada del CNI. Al Congrés, ha hagut de sortir al pas de les crítiques dels grups per la possible bretxa de seguretat arran de l'espionatge del seu mòbil i del president Sánchez. Independentistes i els socis d'Unides Podem exigeixen responsabilitats al més alt nivell. Declara davant del jutge el regidor de cultura de l'Ajuntament de Valls com a presumpte autor d'un delicte d'abús sexual a un menor de 13 anys. Els fets haurien passat fa set anys, quan ja era regidor al consistori. El Barça disputarà la seva setzena FINAL FOUR de l'Eurolliga.

Els Bombers han rebut l'avís a dos quarts de cinc de la matinada. El número 23 del carrer Sant Joaquim de Santa Coloma de Gramenet s'estava cremant. Quan els Bombers han entrat han trobat dos focus actius. L'altre foc a la segona planta. Dos dels cadàvers s'han trobat al replà del primer i del segon pis. La tercera víctima a dins del segon primera, l'únic habitatge que tenia la porta oberta. A dins, els serveis d'emergències han pogut rescatar una dona greument ferida que ha intentat fugir pel celobert. Tant els veïns com l'Ajuntament asseguren que és una finca on hi havia problemes de convivència. De fet, diumenge, els Mossos van detenir un veí per amenaces. La finca havia estat ocupada. L'ajuntament confirma que fa uns mesos una altra persona va morir electrocutada en aquest mateix immoble. Ara els Mossos investiguen les causes d'aquest incendi. La principal hipòtesi amb la qual treballen és que el foc podria haver estat intencionat.

L'Agència Catalana de Consum investiga una possible estafa a més de 400 persones a través d'una cadena d'establiments d'estètica, Med&Laser, que ha tancat les clíniques a Catalunya. Els clients haurien perdut els diners o s'han quedat a mitges amb tractaments ja contractats. Consum està realitzant les gestions corresponents per a saber la situació de l'empresa, ja que ha desaparegut sense deixar cap rastre.

La ministra de Defensa, Margarita Robles, fa una defensa aferrissada del CNI a la comissió de Defensa del Congrés. Robles ha hagut de sortir al pas de les crítiques dels grups per la possible bretxa de seguretat arran de l'espionatge del seu mòbil i del president Sánchez. Independentistes i els socis d'Unides Podem exigeixen responsabilitats al més alt nivell.

  • L'empresa ha tancat els 4 locals a Catalunya sense previ avís i sense explicacions i els clients no han rebut el tractament ni els diners
  • Consum està realitzant les gestions corresponents per a saber la situació de l'empresa i recomana els afectats tractar de posar-se en contacte amb ella

Carlos Carrizosa veu "fins a cert punt normal" l'espionatge a l'independentisme amb Pegasus. El president del Grup Parlamentari de Ciutadans destaca que molts dels dirigents independentistes ha comès delictes. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, critica que la Generalitat es personi com a acusació contra l'espionatge. Insisteix que "s'haurà de demostrar" si ha existit el CatalanGate i que no es creu l'informe de la Universitat de Toronto, "dirigit per una mà dreta de Puigdemont". Diu que les escoltes estarien "justificades" perquè han volgut "salvaguardar" la "inestabilitat" d'uns grups que han tingut "tractes amb Rússia". D'altra banda, assegura que el govern ha utilitzat l'espionatge a Sánchez i Robles per "tapar" el cas dels independentistes, el que considera una "irresponsabilitat". Critica que ERC, Junts i la CUP formin part de la Comissió de Secrets Oficials, acusant els republicans d'estar "sobrerepresentats" al Congrés. I creu que s'està preparant el terreny per un tripartit a Catalunya entre PSC, ERC i Comuns.

Puigdemont deixa la presidència de Junts. Creu que la formació necessita un relleu. Sánchez compareixerà pel cas 'Pegasus' al Congrés. Ho han aprovat tots els partits llevat d'Unides Podem. La inflació i la manca de subministraments està beneficiant la venda de cotxes en el mercat de segona mà.

Pedro Sánchez haurà de comparèixer al Congrés pel cas Pegasus. Ho han demanat tots els partits, excepte els socis morats de coalició. En canvi,  no tira endavant la comissió d'investigació parlamentària que exigien tant els partits independentistes com també Unides Podem. L'Audiència Nacional ja s'ha fet càrrec de la querella presentada per la Moncloa per l'espionatge als mòbils de Sánchez i Robles.

Les pluges d'aquesta primavera compensen un hivern molt sec. Els pantans, la vegetació i els sembrats se n'han beneficiat. Avui és el dia mundial de l'asma, una malaltia respiratòria crònica que es calcula que a Catalunya tenen mig milió de persones.

El Barça pot assegurar-se la plaça a la Champions aquest dissabte guanyant el Betis a Sevilla. Mentrestant, l'equip de bàsquet es juga l'accés a la Final Four en un partit decisiu contra el Bayer de Munich.

Pedro Sánchez haurà de comparèixer al Congrés pel cas Pegasus. Ho han demanat tots els partits, excepte els socis morats de coalició. En canvi, no tira endavant la comissió d'investigació parlamentària que exigien tant els partits independentistes com també Unides Podem. L'Audiència Nacional ja s'ha fet càrrec de la querella presentada per la Moncloa per l'espionatge als mòbils de Sánchez i Robles. Torra i Costa anuncien querelles. I la Generalitat diu que es personarà com a acusació popular del cas Pegasus. Les pluges d'aquesta primavera compensen un hivern molt sec. Els pantans, la vegetació i els sembrats se n'han beneficiat. El Barça pot assegurar-se la plaça a la Champions aquest dissabte guanyant el Betis a Sevilla.

El president del Govern, Pedro Sánchez, haurà de comparèixer al Congrés pel cas Pegasus. Ho han demanat tots els partits, excepte els socis morats de coalició. En canvi, no tira endavant la comissió d'investigació parlamentària que exigien tant els partits independentistes com també Unides Podem.

Els socis parlamentaris de l'executiu de Pedro Sánchez no se n'han sortit amb la pressió perquè el PSOE donés suport a la petició de constituir una comissió d’investigació al Congrés sobre els casos d’espionatge amb el sistema Pegasus. Un extrem que han impedit els vots del mateix partit socialista sumat als del PP, Vox i Ciutadans a la votació de la Junta de Portaveus d'aquest dimarts.

La situació econòmica actual, marcada per la inflació i la manca de subministraments, està beneficiant la venda de cotxes en el mercat de segona mà. A Catalunya, a l'abril s'han matriculat un 13% menys vehicles que l'any passat. Hi ha retards a fàbrica i en les entregues.

  • La crisi de microxips i la incertesa econòmica dificulten la fabricació de vehicles i la seva distribució
  • Al conjunt de l'Estat les matriculacions baixen un 12,1% en comparació amb el mateix mes de l'any passat
  • La patronal ANFAC constata que només han augmentat la venda de vehicles elèctrics i híbrids