Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Aquest matí els pèrits inspeccionaven el tren Alaris que va envestir els joves. El jutge ha autoritzat traslladarlo des de Castelldefels a l'estació de Vilanova i la Geltrú, per investigar les causes de l'accident. El tren anava a 139 kmh.El conductor està en estat de shock i ha donat zero en les proves d'alcoholèmia.

Eren 2/4 d'11 de la nit. Un comboi de Rodalies s'atura a l'estació Platja de Castelledefels i un nombrós grup de gent baixa per celebrar la revetlla de Sant Joan prop del mar. Molts decideixen creuar les vies.

16 dotacions de bombers i diverses patrulles dels Mossos es desplacen fins al lloc dels fets. També ho fa Protecció Civil i la policia científica.

D'una banda hi ha la investigació judicial. El jutge serà qui investigui el contingut de les caixes negres del tren.Renfe i Adif obriran conjuntament una comissió d'investigació interna.

Al Centre Cívic Frederic Mompou de Castelldefels hi ha instal·lat des d'anit el dispositiu d'ajuda als familiars de les víctimes.

També han resultat ferides 14 persones que han estat traslladades a diversos hospitals catalans. Entre els ferits, n'hi ha tres en estat crític, tots tres amb politraumatismes, un dels quals d'extrema gravetat. Es tracta d'una dona de 25 anys que està ingressada a l'Hospital de Bellvitge, de l'Hospitalet. La resta de ferits que tenen entre 16 i 26 anys evolucionen favorablemente.

A la Ciutat de la Justícia, on es troba l'Institut de Medicina legal de Catalunya, hi han traslladat les restes de les víctimes per identificar-les.

Les mostres de condol han arribat d'arreu.

A les 12:40 del migdia s'ha restablert la circulació de trens a l'Estació de Platja de Castelldefels.

Milers de persones han triat la platja per passar la nit més curta de l'any. Les fogueres i els petards han tornat a ser els protagonistes de la nit.

Al Mundial de Sud-àfrica, la selecció espanyola ha canviat de plans i finalment viatjarà aquesta tarda a Pretòria, on demà es juga el pas als vuitens davant Xile.

Los forenses siguen trabajando en la identificación de los fallecidos en el accidente de Castelldefels. Sólo 9 de los 13 cadáveres han sido reconocidos. Una veintena de forenses acompañados de policías científicos integran el equipo de reconocimiento. En Radio 5 hablamos de las dificultades de identificación con el médico forense de la Universidad del País Vasco, Rafael Alcaraz (25/06/10)

El alcalde de Castelldefels, Joan Sau, ha dicho en el programa 'En días como hoy' de RNE que el municipio trata de "recuperar la normalidad", aunque "el sentimiento de conmoción y consternación tardará en desaparecer" tras el atropello ferroviario que ha dejado 13 fallecidos y 14 heridos. Sau ha deseado que los trabajos de identificación concluyan pronto para acabar con el sufrimiento de las familias y que los heridos se recuperen lo más rápido posible. (25/06/10).

Los forenses han trabajado toda la noche y siguen en ello para tratar de identificar todos los cuerpos del accidente ferroviaro de Casteldefells, que acabó con la vida de 13 personas y dejó 14 heridos la noche de San Juan. (25/06/10).

La última novedad de la tragedia de Castelldefels es que se elevan a trece las víctimas del atropello según los forenses. De momento hay ocho víctimas que ya han sido identificadas. Este viernes se podrá conocer su nacionalidad e identidad.

Enttre los 14 heridos hay 3 en estado crítico. Salvo una mujer de 45 años todas las víctimas tienen menos de 28 años. Un joven que formaba parte del grupo ha contado que cuando se han bajado del tren había mucha gente en el andén y han decidido atajar para cruzar al otro lado en lugar de ir por el paso subterráneo. Un tren de largo recorrido que llegaba en ese momento les ha atropellado. El conductor, que está en estado de shock y ha dado negativo en el control de alcoholemia, ha intentado frenar pero a la velocidad a la que iba el tren, inferior a la permitida, necesita muchos metros hasta detenerse. Se tardarán días en identificar a los fallecidos.

El ministro de Fomento, José Blanco, ha afirmado el accidente de Castelldefels pudo deberse a una imprudencia, pero de todas formas el Ministerio de Fomento ha ordenado una investigación para saber por qué ocurrió la tragedia. La estación Platja de Castelldefels había sido remodelada en octubre de 2009 y cuenta con un paso subterráno que estaba abierto y bien señalizado, según han asegurado Renfe, Adif, el Ayuntamiento y la Generalitat.